با حضور در مدارس روستاهای آسیب‌دیده صورت گرفت:

استمرار فعالیت‌های «امداد فرهنگی» در مناطق زلزله‌زده میانه و سراب

تبریز(پانا) - مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری استان، در قالب طرح «امداد فرهنگی» در مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های میانه و سراب همچنان ادامه دارد.

کد مطلب: ۹۷۴۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
استمرار فعالیت‌های «امداد فرهنگی» در مناطق زلزله‌زده میانه و سراب

علی بینش افزود: طرح «امداد فرهنگی» در مناطق و روستاهای زلزله‌زده با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و اهداء بسته‌ها و هدایا برای دانش‌آموزان این مناطق ادامه دارد.

وی اظهار داشت: در ادامه این طرح، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، با حضور در روستاهای اسب‌فروشان، ملایعقوب، نرمیق و عبدل‌آباد از شهرستان سراب هدایایی را در قالب بسته‌های فرهنگی به دانش‌آموزان مدارس این روستاها اهدا کردند.
بینش افزود: تجهیز کتابخانه‌های این مدارس نیز در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ کتابخوانی از جمله برنامه‌های طرح امداد فرهنگی است که تا پایان آذرماه سال جاری صورت ‌خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برنامه ها و فعالیت‌های مختلفی را در راستای تقویت روحیه کودکان و نوجوانان مناطق زلزله‌زده میانه و سراب در قالب طرح امداد فرهنگی به نام «پیک امید» برگزار کرده است.
مدیر کل کانون پرورش فکری استان خاطر نشان کرد: نظر به اینکه اصلی‌ترین وظیفه کانون پرورش فکری دادن خدمات فرهنگی و ترویج کتاب خوانی و پرورش خلاقیت برای کودکان است و از آنجا که بسیاری از کودکان در مناطق زلزله زده دسترسی به مراکز کانون را ندارند. از همین جهت طرح امداد فرهنگی پیک امید طراحی شده تا از این طریق بتوان به روستاها و مراکزی که آسیب دیده اند، فعالیت‌هایی مانند کتابخوانی، قصه گویی، اهدای کتاب، آموزش هنرهای دستی، کاردستی، نمایش فیلم و انیمیشن را انجام داد.
گفتنی است، ساعت 2:17 بامداد روز جمعه 17 آبان سال جاری زمین لرزه ٥.٩ ریشتری در عمق 2 کیلومتری شهرستان میانه ( ترکمچای) در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار