برگزاری اولین کارگاه توجیهی کرسی نظریه پردازی دردانشگاه آزاد اسلامی اسلامشهر

اسلامشهر(پانا) - کارگاه توجیهی کرسی نظریه پردازی ترویجی با عنوان استقلال دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۳۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین کارگاه توجیهی کرسی نظریه پردازی دردانشگاه آزاد اسلامی اسلامشهر

در این نشست علیرضا عراقیه مدیرکل امور پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنردانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهردر سخنانی اظهار داشت: در کرسی‌های نظریه پردازی، دیوارهای کاذب اندیشیدن را شکسته و به صاحبان ایده و فکر این فرصت داده می شود که خارج از چارچوب های دست و پاگیر به پرورش ایده های نوین بپردازند.

حسینعلی جاهد معاون مدیرکل اداره کل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و عضو هیأت علمی واحد یادگار امام خمینی (ره)، نیزاستفاده ازظرفیت اساتید و تبیین کرسی های نظریه پردازی را از جمله مهمترین اهداف این نشست برشمرد و افزود: در این کرسی ها به دنبال گفتگوی علمی و منطقی و بسط ایده پردازی و نوآوری هستیم.

او در ادامه از ظرفیت و توان بالای علمی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی سخن گفت و خاطرنشان کرد: قریب به اتفاق اساتید دانشگاه آزاد اسلامی صاحب فکر و نظر هستند و بایستی از این ظرفیت در راستای توسعه علم و اندیشه بهره ببریم.

مهدی انتظاری معاون علمی دبیرخانه هیأت حمایت و مدیر امور کرسی‌های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در سخنانی با معرفی ساختار هیأت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره، ویژه هنر،علوم انسانی و معارف دینی و چارچوب اجرایی آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی، حمایت از افراد صاحب ایده و نظریه را مهمترین هدف این هیأت معرفی کرد.

او با تفکیک کرسی های علمی به دو دسته کرسی های تخصصی و ترویجی، کرسی های نظریه پردازی ، نو آوری و نقد را از انواع مختلف کرسی های علمی و عرضه و نقد دیدگاه علمی و مناظره را انواع کرسی های ترویجی برشمرد.

معاون علمی دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره در بخش دیگر ازسخنانش از روال انجام در برگزاری کرسی های تخصصی سخن گفت و ارائه طرح توسط صاحبِ نظریه به مراکز علمی، پس از آن ارسال طرحنامه برای دبیرخانه، ثبت در دبیر خانه و ارسال برای کرسی های تخصصی را مراحل اولیه برگزاری کرسی های تخصصی عنوان کرد که در صورت تایید و انتخاب شوارای داوران و ناقدان، اجازه برگزاری و متن اجلاسیه صادر خواهد شد.

مدیر امور کرسی‌های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از حمایت‌های حقوقی و مالی، حمایت های علمی و حمایتهای ترویجی و اجتماعی صاحبان ایده در این مرکز خبر داد و اذعان داشت: ترویج فضای گفتگو و نقد در جامعه علمی، کمک به بسط و توسعه فضای گفتگو و تمرینی برای نظریه پردازی مهمترین اهدافی است که در کرسی های ترویجی آن را دنبال می کنیم.

در این برنامه معصومه سهرابی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و هفتادنفر ازاعضای هیأت علمی واحد اسلامشهرنیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار