عباس موسوی در واکنش به خداحافظی موگرینی: امیدوارم شاهد توسعه روابط با اروپا باشیم

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به خداحافظی نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی از این اتحادیه و انتخاب جانشین وی در پیامی توییتی اظهار امیدواری کرد شاهد توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با اروپا باشیم.

کد مطلب: ۹۷۳۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
عباس موسوی در واکنش به خداحافظی موگرینی: امیدوارم شاهد توسعه روابط با اروپا باشیم

سید عباس موسوی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در توییت خود نوشت: ضمن قدردانی از مواضع معقول و متعادل سرکار خانم فدریکا موگرینی در تعامل با جمهوری اسلامی ایران و تبریک انتصاب جناب آقای جوسپ بورل، امیدواریم شاهد توسعه روابط مان با اتحادیه اروپا و تحکیم چندجانبه گرایی و حاکمیت قانون در عرصه بین المللی باشیم.

«جوسپ بورل» وزیر امور خارجه پیشین اسپانیا از روز یکشنبه اول دسامبر (۱۰ آبان ماه) به طور رسمی سکان سیاست خارجی اتحادیه اروپا را به دست گرفت.

مقام «مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا» که به صورت رسمی «نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی» خوانده می‌شود، از سال ۲۰۱۴ به مدت پنج سال در اختیار «فدریکا موگرینی» وزیر امور خارجه پیشین ایتالیا بود.

موگرینی شنبه‌شب در پیامی توئیتری نوشت که پس از پنج سال سخت دوره خدمت من به پایان رسید. از همه کسانی که در تبدیل کردن اتحادیه اروپا به شریکی قابل اتکا، ستون چندجانبه‌گرایی و مدافع سرسخت حقوق بشر همکاری کردند، تشکر می‌کنم. پست خود را به دستان جوزپ بورل می‌سپارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار