معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهر تهران:
پژوهشهای علمی معلمان مسیر روشنی برای یادگیری موثر دانش آموزان ایجاد میکند
تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر نقش محوری معلمان پژوهنده در ارتقاء کیفیت آموزشی گفت: پژوهشهای کاربردی معلمان در کلاس درس زمینهساز تحولی واقعی و ملموس در فرآیند یاددهی و یادگیری دانش آموزان است.
مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر شهر تهران، که با حضور علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، محمد قاسمیپور معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهر تهران، مطلب غفاری مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ و جمعی از مسئولان در سالن همایش امام علی (ع) برگزار شد.
محمد قاسمی پور در این مراسم ضمن تبریک هفته پژوهش بر اهمیت انجام پژوهشهای علمی و کاربردی در آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: تحقق عدالت آموزشی، ارتقاء بنیه علمی همکاران و بهبود فرآیند یادگیری دانش آموزان، مستلزم مشارکت فعال معلمان و مدیران در پژوهشهای کاربردی است. هر کلاس درس مشابه یک آزمایشگاه علمی است و هر دانش آموز با تفاوتهای فردی خود میتواند در این مسیر به پیشرفت سیستم کمک کند.
وی با اشاره به دستاوردهای یکساله آموزش و پرورش شهر تهران در حوزه پژوهش، بیان کرد: در بیست و هشتمین جشنواره معلم پژوهنده، بیش از ۷ هزار اثر پژوهشی از سوی همکاران ارائه شد که از این میان، ۱۴۳ اثر به مرحله استانی و ۲۰ اثر به مرحله کشوری راه پیدا کرد. همچنین شهر تهران بهعنوان دبیرخانه دانش آموزان پژوهنده و فناور برتربا همکاری مجموعه همکاران پرتلاش اداره کل و مناطق، موفق به کسب لوح تقدیر از وزیر آموزش و پرورش شد.
قاسمی پور در پایان ضمن قدردانی از حضور و تلاش پژوهشگران و مدیران عنوان کرد: همکاران پژوهشگر و معلمان توانمند، با انجام اقدام پژوهی و پژوهشهای کاربردی، میتوانند گامهای مؤثر و پایداری در مسیر تحول نظام آموزشی بردارند و آموزش و پرورش شهر تهران را به نهادی پویا، فعال و عمیقتر تبدیل کنند.
ارسال دیدگاه