در گفت‌وگو با پانا

هومن افاضلی: اگر قرار به رفتن ویلموتس است فدراسیون باید همین الان دست به کار شود

جای رئیس فدراسیون فوتبال بودم از همان اول ویلموتس را انتخاب نمی‌کردم

تهران (پانا) – مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است زمان برای تیم ملی در حال از دست رفتن است و اگر قرار است سرمربی تیم ملی تغییر کند، زودتر باید این تغییر صورت بگیرد.

کد مطلب: ۹۷۲۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
هومن افاضلی: اگر قرار به رفتن ویلموتس است فدراسیون باید همین الان دست به کار شود

هومن افاضلی در گفت‌گو با پانا درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران و احتمال تغییر سرمربی این تیم گفت: «به نظرم تا زمانی که فدراسیون اعلام نکرده که ویلموتس دیگر سرمربی تیم ملی نیست؛ صحبت از تغییر سرمربی کار درستی نیست و غیرحرفه‌ای محسوب می‌شود. البته اگر واقعاً قصد فدراسیون تغییر سرمربی تیم ملی است باید همین الآن دست به کار شود چرا که سه ماه دیگر تا آغاز دور برگشت انتخابی جام جهانی زمان باقی‌مانده و مربی جدید این مدت را فرصت دارد تا با بازیکنان آشنا شود. »

وی در پاسخ به این سؤال که بهتر است سرمربی جدید تیم ملی خارجی باشد یا داخلی اظهار کرد: « خارجی یا داخلی چندان اهمیتی ندارد؛ مهم ‌شاخص‌هایی است که باید یک سرمربی داشته باشد که از جمله این شاخص‌ها می‌توان به آشنایی با حریف، فضای مسابقات، جو بازی‌ها و شناخت فوتبال امروز دنیا و بازیکنان و فرهنگ کشور اشاره کرد. اگر یک مربی تمام این خصوصیات را داشته باشد آن وقت می‌توانیم بگوییم مربی قابل قبولی است و می‌تواند یک تیم را به موفقیت برساند، با انتخاب چنین فردی می‌توان به آینده تیم ملی امیدوار شد. »

مربی سابق تیم ملی ادامه داد: «در وضعیت فعلی تیم ملی با دو باخت در مرحله مقدماتی در آستانه حذف از انتخابی جام جهانی قرار گرفته، بنابراین هر چقدر که برای این تیم هزینه شود ارزش دارد تا بتواند از این بحران بیرون بیاید. به نظرم این موضوع برای فدراسیون فوتبال از هر چیزی مهم‌تر است.»

افاضلی در ادامه درباره حضور کوتاه مدت ویلموتس در ایران و پروازی بودن این سرمربی بلژیکی گفت: «کی روش هشت سال در تیم ملی ما مربیگری کرد اما نتوانست هیچ جامی به دست بیاورد، در زمان او هم هزینه‌های زیادی برای تیم ملی صورت گرفت. در زمانی که کی‌روش هدایت تیم ملی را بر عهده داشت هم او زیاد در ایران نبود و فکر می‌کنم ویلموتس هم الآن این شرایط را دارد و نسبت به گذشته تغییری نکرده است؛ تنها تفاوت کی‌روش و ویلموتس این است که ویلموتس از همان ابتدا در ایران حضور نداشت وگرنه فکر می‌کنم غیبت هر دو سرمربی تقریباً شبیه به هم بوده است.»

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در پایان گفت: «همان زمان که ویلموتس گزینه مربیگری ایران شده بود خیلی‌ها با حضور او مخالف بودند؛ که البته این مخالفت به علت قوی بودن کارنامه کی‌روش در زمان سرمربیگری تیم ملی نبود بلکه کارنامه ویلموتس ضعف داشت. من اگر جای رئیس فدراسیون بودم به طور حتم همان ابتدا این گزینه را انتخاب نمی‌کردم؛ الآن هم به نظرم برای انتخاب یک سرمربی جدید زمان در حال از دست رفتن است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار