برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس گیلان

رشت (پانا) - بیست و یکمین مانور زلزله و ایمنی با عنوان مدرسه ایمن - جامعه تاب آور امروز همزمان با سراسر کشوردر مدارس گیلان برگزارشد .

کد مطلب: ۹۷۱۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس گیلان

در این مانور که با مشارکت هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس، آموزش و پرورش و ادارات برق و گاز برگزار شد، دانش آموزان توانستند علاوه بر هدایت همکلاسی های خود در زمان حادثه، راه های گریز، پنهان شدن و کمک به مصدومان و مجروحان و انتقال آسیب دیدگان و همچنین چگونگی خاموش کردن آتش با آتش خاموش کن ها را عملاً تجربه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در حاشیه برگزاری آیین استانی این رزمایش که در مدرسه شهید زورمند ناحیه یک رشت برگزار شد، گفت : ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان درباره زلزله و ارائه آموزش های لازم به آنها در زمینه چگونگی نجات جان شان به هنگام زلزله از جمله اهداف برگزاری این رزمایش است.

نادر جهان آرای با اشاره به اهمیت برگزاری مانورهای زلزله و ایمنی در مدارس و ارائه دانستنی های مربوط به زلزله به دانش آموزان افزود: آنها می توانند آموخته هایشان را به خانواده منتقل کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به میزان بالای وقوع زمین لرزه در کشورمان ضروری است که این رزمایش ها به طور مستمر به صورت کاربردی برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار