آغاز مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز از هفته آخر آذرماه در فارس

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس از آغاز مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز، از هفته آخر آذرماه در سراسر فارس خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۱۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز از هفته آخر آذرماه در فارس

جهانبخش بانشی در کارگروه شورای قرآن، عترت و نماز ،با اشاره به آغاز مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن در سراسر استان از هفته آخر آذرماه، گفت: مهم‌ترین وجه قابل‌توجهی که این مسابقات دارد مشارکت همگانی در برگزاری آن و جریان سازی فرهنگی و گفتمان قوی قرآنی در همه شهرستان‌های استان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس همچنین از برگزاری مرحله 14 گانه این مسابقات در اسفند ماه سال جاری خبر داد و افزود: امسال 14 منطقه به‌عنوان میزبان این مرحله از مسابقات قرآن انتخاب‌شده‌اند که هر منطقه میزبان شرکت‌کنندگانی از 4 منطقه یا شهرستان دیگر استان خواهد بود ،همچنین سعی نموده‌ایم تا مسابقات بخش فرهنگیان نیز هم‌زمان بادانش آموزان برگزار گردد.

او گفت: در سال گذشته از 8 نفر از فرهنگیان شرکت‌کننده فارس در مسابقات کشوری، 5 نفر موفق به کسب عناوین کشوری در این مسابقات شدند که تلاش داریم برای سال جدید این تعداد افزایش یابد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس یادآور شد: به‌منظور کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی در سطح استان، در نظر داریم دوره‌های آموزشی ویژه‌ای برگزار نماییم که ازجمله می‌توان به برگزاری دوره تربیت مربی حفظ 30 جزء قرآن کریم با حضور مربیان و مدرسان کشوری و 60 نفر از همکارانی که حداقل 5 جزء از قرآن کریم را حفظ هستند اشاره نمود.

وی در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در خصوص برگزاری این مسابقات مطرح است ،موضوع تأمین هزینه‌های آن هست که همانند سال گذشته با بهره‌گیری از کمک‌های مردمی ،خیرین و سایر نهادهای همکار می‌توان این هزینه را تأمین کرد.

بانشی با اشاره به اجرای طرح بشارت 1453 در سال جاری نیز گفت: استان فارس سال گذشته جزء 3 استان برتر کشور در اجرای این طرح بوده است همچنین در بحث آموزش عملی نماز نیز ازجمله ادارات برتر کشور قرارگرفته‌ایم .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس گفت: این طرح از سال گذشته و باهدف ترغیب دانش آموزان برای حفظ جزء 30 قرآن در مدارس کشور آغازشده است که از استان فارس نیز بالغ‌بر 170 هزار دانش‌آموز در این طرح شرکت کردند.

وی افزود: از این تعداد نیز3 هزار نفر کسانی بودند که جزء 30 را به‌صورت کامل حفظ نموده و موفق شدند نمره عالی را در آزمون‌های نهایی که توسط وزارتخانه برگزار شد کسب نمایند که موردتقدیر قرار گرفتند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس در ادامه بابیان اینکه امسال در سطح ملی اجلاسیه نماز کشور تحت عنوان نماز و مدرسه برگزار می شود ،گفت: محور پیش اجلاسیه هایی که در سراسر کشور برگزار شده موضوع نماز و ارتباط و پیوند آن با مدرسه بود و اجلاسیه سراسری نماز نیز 21 آذر ماه در شهر گرگان برگزار خواهد شد که امیدواریم مطالبی که در این سطح طرح و پیگیری می شود بتواند بر روی کیفیت بخشی به بحث نماز در مدارس تاثیر بسزایی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار