دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش خبر داد: دانشکده مدیریت آموزشی در دانشگاه فرهنگیان ایجاد می‌شود

رئیس ستاد اجرایی سند تحول: به طور متوسط در حدود ۳۰ درصد از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تحقق یافته است

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از ایجاد دانشکده مدیریت آموزشی در دانشگاه فرهنگیان با ضوابط مربوط به آموزش و پرورش در راستای تحقق برنامه‌های سند تحول بنیادین خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۰۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش خبر داد: دانشکده مدیریت آموزشی در دانشگاه فرهنگیان ایجاد می‌شود

به گزارش مرکز خبر دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به روند تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: «برای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سه گام در نظر گرفته‌ایم که گام اول آن تدوین و تصویب سند، گام دوم زمینه‌سازی و گام سوم اجرا بوده است.»

او افزود:‌ «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که دارای 131 راه‌کار است در 6 زیرنظام تقسیم شده و برای هر راهکار برنامه‌ای به تصویب رسید که در مجموع 530 برنامه تدوین شده و سال اجرای آن مشخص شده و در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است.»

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد:‌ «در برنامه زیرنظام تجهیز فضا، تجهیزات و فناوری که استانداردهای فضای مناسب آموزشی را در نظر دارد توسط سازمان مدیریت به تصویب رسیده و اکنون در حال اجرایی سازی در سطح کشور است. ایجاد دانشکده مدیریت آموزشی در دانشگاه فرهنگیان منطبق با ضوابط مربوط به آموزش و پرورش از دیگر مواردی است که در دانشگاه فرهنگیان مورد نظر داریم.»

نویدادهم گفت: «در زیرنظام مربوط به برنامه درسی ملی نیز همه دروس از اول دبستان تا پایان دبیرستان بازخوانی شد و همسوسازی کتب درسی با مفاهیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش صورت گرفته است.»

برنامه 5 ساله وزارت آموزش و پرورش منطبق با برنامه ششم توسعه تدوین شده است

او گفت: «برنامه 5 ساله وزارت آموزش و پرورش منطبق با برنامه ششم توسعه تدوین شده و با محوریت گسترش فرهنگ تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی دوره‌های مختلفی برای مدیران و معلمان آموزش و پرورش تدوین شده است.»

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به مفاد فصل هشتم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: «الگوی نظارت و ارزیابی در سه لایه مأموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش تدوین و تصویب شده است.»

او افزود: «آیین‌نامه اجرایی مدرسه ترجمان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس است که اخیراً بازخوانی شده است و هدف ما تبدیل نظام آموزشی به یک نهاد فرهنگی تربیتی است که براساس آن همه مأموریت‌های وزارت آموزش و پرورش باید مبتنی بر اهداف منظور بازخوانی شود.»



تدوین برنامه‌های 724 منطقه آموزشی منطبق با سند تحول

رضا مددی، رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز در ادامه این جلسه گفت: «در سال‌های‌ 1392 تا 1396 بیش از 500 برنامه را ذیل 131 راهکار و 6 زیرنظام سند تحول در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسانده‌ایم که این زیرنظام‌ها تکلیف آموزش و پرورش را تا سال 1404 مشخص کرده است.»

او افزود:‌ «برنامه‌های زیرنظام‌ها ذیل برنامه ششم توسعه تدوین شد و برش استانی زیرنظام‌ها در طول برنامه ششم توسعه مشخص شده که در نتیجه برنامه‌های 724 منطقه آموزشی آموزش و پرورش تدوین و ترسیم شده و آماده اجرایی و عملیاتی شدن در سال تحصیلی 99-98 است. همه فعالیت‌های مدارس در سال تحصیلی جاری حول اهداف برنامه‌های تصویب شده صورت خواهد گرفت و ارزیابی ما بر این است که به طور متوسط در حدود 30 درصد از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تحقق یافته است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار