محمد روشنی خبر داد: ثبت و حضور بیش از 2 میلیون نفر دانش‌آموز در تشکیلات پیشتازان کشور

قم (پانا) - محمد روشنی، قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور از ثبت و حضور بیش از 2 میلیون دانش آموز در تشکیلات پیشتازان کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۰۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
محمد روشنی خبر داد: ثبت و حضور بیش از 2 میلیون نفر دانش‌آموز در تشکیلات پیشتازان کشور

محمد روشنی، قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور، ظهر دیروز با حضور در همایش تجلیل از پیشتازان استان قم که در مرکز رفاهی فرهنگیان و با حضور حمید رضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش قم، اروجی مدیر کل مدیریت بحران، مصباحی معاونت آموزش جمعیت هلال احمر، اردشیر دهقانی معاون فعالیت های سازمان دانش آموزی کشور، هادی دلبری معاون هماهنگی و نظارت، پور محمدیان رئیس سازمان دانش آموزی قم و منتخبین مربیان و مدیران و پیشتازان سازمان دانش آموزی استان قم برگزار شد طی سخنانی با اشاره به لزوم اعتلای مباحث دینی و اخلاقی و اجتماعی و ایجاد زمینه مشارکت دانش آموزان در مباحث سیاسی، فرهنگی و ... اظهار کرد تنها راه رسیدن به این منظور در آموزش و پرورش سازمان دانش آموزی است.

وی با اشاره به اینکه طبق اساسنامه سازمان دانش آموزی که یکی از قویترین اساسنامه های موجود در سازمان های ایران است تصریح کرد: سازمان دانش آموزی یک نهاد عمومی غیر دولتی است که با هدف پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان شکل گرفته است.

قائم مقام سازمان دانش آموزی بیان کرد: استمرار و بقای یک جامعه در انتقال باورها و مفاهیم آن جامعه و انتقال ارزش‌های آن است و جامعه‌ای پر توان است که این انتقال را به درستی انجام دهد.
روشنی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش تنها جایی است که می توانند این انتقال را انجام دهند و حلقه اتصال این انتقال مربیان هستند که موجب می شوند این ارزش ها از یک نسل به نسل دیگر برسد.
وی افزود: اگر میخواهیم بفهمیم یک کشور در آینده به چه جایگاهی می‌رسد باید به آموزش و پرورش آن نگاه کنیم و نقش نقش مربیان نیز در این امر بسیار مهم و ارزنده است و در کنار این مهم سازمان دانش آموزی میتواند بسیار کارگشا باشد.
قائم مقام سازمان دانش آموزی گفت: این سازمان برای اعتلا و زمینه مشارکت تأسیس شده است، که متأسفانه به علت عدم باور پذیری، این موضوع در آموزش و پرورش لطمات جبران ناپذیری را به وجود آورده است.
روشنی با بیان اینکه ما باید باور کنیم سازمان دانش آموزی اوقات فراغت دانش آموزان را با مفاهیم ارزشی در خود شکوفا می کند، یاد آور شد: ما بیش از 2 میلیون دانش آموز با 100 هزار مربی را توانسته‌ایم در سازمان دانش آموزی جذب و ساماندهی کنیم که این مقدار در در افق 1400 به چهار تا 5 میلیون نفر خواهد رسید.
وی گفت: حلقه اتصال ما و دانش آموزان نیز مربیان هستند و برای این مشارکت باید گفت و گو انجام شود.

قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور با اشاره به پرخاشگری و نزاع، آمار طلاق و دور بودن اعضاء خانواده از یکدیگر آن را نشأت گرفته از عدم وجود گفت و گو دانست و گفت: جامعه‌ای که در آن گفت و گو نباشد و صحبت و حرف در آن انجام نشود، جامعه‌ای خواهد بود که مربیان از دانش آموزان فاصله می‌گیرند و سر منشأ همه فسادها می شود، و اگر بتوانیم گفت‌وگو را در خانواده مهیا کنیم، به یک جامعه آرمانی خواهیم رسید و نقش سازمان دانش آموزی این است که مسائل اخلاقی، دینی، علمی را در جامعه اعتلا بخشد.

روشنی با بیان اینکه لازم است متولیان و مسئولان ما به این باور برسند که باید با مربیان ارتباط داشته باشیم، تصریح کرد: ما باید با کمک هم در مسیر تربیت دانش آموزان با برنامه‌ریزی گام برداریم تا بتوانیم به اعتلای مورد نظر دست یابیم.

در ادامه این مراسم با حضور مسئولان از دانش آموزان پیشتاز سازمان دانش آموزی استان قم که در اردوی ملی سال گذشته دارای مقام سوم کشوری شد با اهداء لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار