مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

مدرسه یکی از راهبردی‌ترین حوزه‌ها برای توسعه فرهنگ نماز است

اراک (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در آستانه برگزاری بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز با عنوان « نماز و مدرسه» بر ضرورت توسعه فرهنگ نماز در مدارس تأکید کرد و گفت: مدرسه یکی از راهبردی‌ترین حوزه‌ها برای توسعه فرهنگ نماز است.

کد مطلب: ۹۷۰۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه یکی از راهبردی‌ترین حوزه‌ها برای توسعه فرهنگ نماز است

«شهریار فولادوند»، با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه آموزش و پرورش بیش از دیگر دستگاه‌ها مرتبط با دانش‌آموزان است لذا بیشترین سهم در ترویج فرهنگ نماز را در اختیار دارد .

وی تصریح کرد: مدرسه یکی از راهبردی‌ترین حوزه‌ها برای توسعه فرهنگ نماز است لذا اقامه نماز در مدارس با جدیت وافر انجام می‌شود، حتی اگر مدرسه‌ای از حضور روحانی بی‌بهره باشد یکی از فرهنگیان وظیفه امام جماعت بودن را برعهده می‌گیرد، در همین راستا بیش از ۶۰۰ نفر از فرهنگیان این وظیفه را برعهده دارند .

فولادوند با اشاره به بهره گیری از ظرفیت های روحانیون در اقامه نماز جماعت در مدارس اظهار کرد: روحانیون در قالب طرح امین علاوه بر اقامه نماز جماعت، در حوزه‌های دیگر معرفتی و دینی نیز دانش‌آموزان را ارشاد و راهنمایی می‌کنند .

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضرورت توسعه فرهنگ نماز در مدارس را مورد تأکید قرار داد و افزود: اولویت در اقامه نماز دانش‌آموزان هستند و دوره‌هایی را برای تشویق آنان به حضور در نمازهای جماعت در نظر گرفته‌ایم .

فولادوند با تأکید براینکه برگزاری دوره‌هایی مبنی بر آسیب‌شناسی در حوزه نماز از اولویت‌های کاری آموزش و پرورش استان است، اظهار کرد: با استفاده از کارشناسان متخصص گلوگاه‌ها را شناسایی و منطبق با آن برنامه‌ریزی جهت رفع انجام شده است .

وی شیوه‌های درست دعوت به نماز را مؤثرترین راهکارها برای جذب نوجوانان به اقامه نماز جماعت بیان کرد و گفت: شیوه‌های دعوت به نماز توسط کارشناسان متخصص با لسانی روشن و شفاف بیان شده است .

فولادوند استفاده از تجارب اولیای دانش‌آموزان در امر نماز را مهم دانست و اظهار کرد: برای توسعه امر نماز بین ستاد اقامه نماز استان و آموزش و پرورش استان همراهی و مشارکت خوبی صورت گرفته است .

وی اضافه کرد: تشویق فعالین حوزه نماز در مدارس می‌تواند در توسعه اقامه این فریضه الهی در مدارس نقش به‌سزایی داشته باشد. برگزاری اجلاسیه‌های نماز که در قالب‌های مدرسه‌ای، شهرستانی و استانی برگزار می‌شوند، می‌توانند در ترویج فرهنگ نماز مؤثر باشند .

گفتنی است، بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز با عنوان" نماز و مدرسه " در موضوعات، شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز، نقش مدیران و معلمان در دعوت به نماز، نقش اولیا در رونق نماز مدارس، راهکارهای حضور فعال روحانیون در نماز مدارس، چگونگی پیوند مدرسه با مسجد، راهکارهای رونش نماز مدارس و چگونگی نقش دانش آموزان در رونق نماز مدارس، برگزار می شود.

اجلاس استانی نماز در تاریخ سوم آذرماه سال جاری در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری مرکزی برگزار و بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز کشور در نیمه اول آذر ماه در استان گلستان برپا خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار