در گفت‌وگو با پانا

جلال چراغپور: ویلموتس در ایران جواب نمی‌‌گیرد؛ تا دیر نشده فدراسیون باید به فکر تغییرات در نیمکت تیم ملی باشد

خیلی از تیم‌های بزرگ جهان در این مقطع سرمربی عوض کردند و مشکلی پیش نیامد

تهران (پانا) – مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است روش کاری ویلموتس در ایران جواب نخواهد داد و فدراسیون باید به فکر تغییر سرمربی تیم ملی باشد.

کد مطلب: ۹۷۰۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
جلال چراغپور: ویلموتس در ایران جواب نمی‌‌گیرد؛ تا دیر نشده فدراسیون باید به فکر تغییرات در نیمکت تیم ملی باشد

ماجرای مارک ویلموتس و فدراسیون فوتبال ایران به کلافی پیچیده تبدیل شده است. از سه هفته پیش که زمزمه فسخ قرارداد سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال کشورمان به علت عدم پرداخت حقوقش در رسانه‌های بلژیکی مطرح شد، تا همین ساعات و دقایق اخیر ماجرای ماندن یا رفتن ویلموتس در صدر اخبار رسانه‌های داخلی قرار دارد و حتی توجه برخی رسانه‌های خارجی را هم به خود جلب کرده است.

اینکه پنج روز قبل از دیدار تیم‌‍‌های ملی فوتبال ایران و عراق در انتخابی جام جهانی، حقوق معوقه ویلموتس به او پرداخت شد اما شکست مقابل این تیم و قبول دومین باخت متوالی در انتخابی جام جهانی باز هم ماجرای رفتن او از ایران را این بار با طعم انتقادات از عملکردش به راه انداخت و ماجرای پروازی بودن او مطرح شد. منتقدان با استناد به ورود و خروج ویلموتس از ایران طی چند ماه اخیر، معتقدند او بیشتر از اینکه در ایران مشغول رصد لیگ برتر و برنامه‌ریزی برای تمرینات تیم ملی باشد در خارج از ایران حضور دارد و به عبارت دیگر ویلموتس پروازی است.

ناکامی‌ها متوالی تیم ملی و پروازی بودن ویلموتس فضایی را به وجود آورد که خیلی زود برخی فوتبالدوستان راضی به جدایی زودهنگام ویلموتس شوند و در همین روزها برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران و تیم پرسپولیس با سفیر ایران در کرواسی دیدار کرد و سرانجام طی دو سه روز اخیر اخبار زیادی درباره حضور برانکو در تیم ملی فوتبال ایران شنیده شد و حتی برخی منابع خبری مدعی شدند کار او با فدراسیون فوتبال ایران تمام شده و به زودی برانکو رسماً سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خواهد شد.

جلال چراغپور در گفت‎‌وگو با خبرنگار پانا درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران با هدایت مارک ویلموتس گفت: « من به ویلموتس نمره قابل قبولی نمی‌دهم چرا که این مربی در مسائلی ضعیف است که به هوش مربیگری او برمی‌گردد بنابراین از نظر من چندان موفق عمل نکرده و فدراسیون تا دیر نشده باید فکری به حال نیمکت تیم ملی کند. »

وی ادامه داد: « در بازی با عراق او چیدمان درستی نداشت و اشتباهاتی مرتکب شد که در عملکرد تیم تأثیر گذاشت. مثلاً بازی دادن به مسعود شجاعی یکی از آن اشتباهات بود. در وضعیت فعلی تا دیر نشده باید فدراسیون فکری به حال تیم ملی کند. خیلی از تیم‌های بزرگ دنیا این کار را انجام داده‌اند و هیچ مشکلی هم به وجود نیامده است. تفکر و سبک مربیگری ویلموتس به تیم ملی ایران نمی‌خورد و تا دیر نشده فدراسیون باید به فکر تغییرات در نیمکت تیم ملی باشد. »

مربی سابق تیم ملی ایران در پایان گفت: « مسائل حاشیه‌ای تیم ملی مانند عدم پرداخت حقوق و دیر آمدن ویلموتس به ایران در سبک و نگرش او تأثیرگذار نیست و نباید خودمان را با این حرف‌ها گول بزنیم. درست است که سرمربی تیم ملی حق و حقوقش پرداخت نشده یا دیر به ایران آمده اما این مسائل چه ربطی به چیدمان او دارد. به نظرم ویلموتس در ایران جواب نمی‌گیرد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار