عقد قرارداد یک خیر برای ساخت یک نانو داروی ضد سرطان دریزد

یزد(پانا) -یک خیر حوزه سلامت به منظور ساخت یک نانوداروی ضدسرطان، با پژوهشکده علوم تولید مثل یزد قرارداد پژوهشی امضا کرد.

کد مطلب: ۹۷۰۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد

این قرارداد با همکاری مرکز تحقیقات نانوبیوتکنولوژی پزشکی و مهندسی بافت،گروه فناوری های نوین پزشکی و شرکت دانش بنیان ریز زیست فناوران فردانگر امضا شد.

سرپرست مرکز تحقیقات نانوبیوتکنولوژی پزشکی و مهندسی بافت پژوهشکده علوم تولیدمثل یزدگفت: این قرارداد پژوهشی به مبلغ ۷۱۰ میلیون تومان برای اولین بار در ایران به همت یکی از خیرین سلامت جهت ساخت یک نانوداروی ضد سرطان منعقد شده است.

دکتر نیکوکار خاطرنشان کرد: در صورت موفقیت این پروژه، نتیجه بصورت یک محصول جهت استفاده عموم توسط شرکت دانش بنیان ریز زیست فناوران فردانگر به بازار مصرف عرضه می شود.

دکتر بی بی فاطمه حقیرالسادات هم در این خصوص افزود: این نانو سامانه در راستای تولید سیستم های نوین دارورسانی با بهره گیری از علوم نانو و مهندسی بافت در زمینه درمان سرطان می باشد و قادر است بیماران مبتلا به سرطانهای بدخیم دوران کودکی را قبل از رسیدن به مراحل غیرقابل درمان، بهبود بخشد.

این محقق نانوبیوتکنولوژی اظهار داشت: این مرحله، فاز اول ساخت دارو است که خیر هزینه های پژوهشی آن را پرداخت خواهد کرد و یکی از همکاران فوق تخصص هماتولوژی - آنکولوژی بعنوان راهنمای بالینی و ناظر طرح فعالیت می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار