مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان یزد:

مردم و مرغداران خطر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرند

یزد(پانا)- کریم زنگیلی گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از جمله بیماری های مهم و تأثیرگذار بر شرایط جامعه می باشد که نیاز به توجه جدی به منظور جلوگیری از اشاعه بیماری در استان دارد.

کد مطلب: ۹۷۰۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد

زنگیلی افزود: دامپزشکی با اقدامات نظارتی از جمله کنترل خرید و فروش طیور بومی در سطح شهر، در حال کنترل بیماری در استان می باشد اما مردم و مرغداران به عنوان مهمترین و تأثیر گذارترین عضو از زنجیره کنترل و پیشگیری از بیماری، می توانند با اقدامات سازنده خود نقش اساسی در نیل به این مهم ایفا نمایند.

وی تصریح کرد: اقدامات امنیت زیستی همچون: رعایت مسائل قرنطینه ای، کنترل رفت و آمد و حفظ بهداشت مرغداری ها موثرترین شیوه برای پیشگیری از این بیماری مهلک می باشد که توسط مرغداران قابل اجرا می باشد.

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور استان در ادامه به خطر عرضه طیور بومی از طریق فروشندگان دوره گرد اشاره کرد و از شهروندان خواست: ضمن خودداری از خرید طیور بومی از عرضه کنندگان در سطح شهر، موارد تخلف را به شبکه های دامپزشکی گزارش نمایند.

نامبرده خاطرنشان کرد: کنترل ورود و خروج تمام جانداران و اشیاء به داخل و خارج مرغداری، انجام ضدعفونی، تأمین هوای سالم و کافی و همچنین استفاده به موقع از واکسن ها جهت افزایش سطح ایمنی بدن طیور می تواند از بسیاری از مشکلات صنعت پرورش طیور پیشگیری نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار