اجرای طرح بررسی شیوع ناباروری در فارس

شیراز (پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از آغاز اجرای طرح بررسی شیوع ناباروری از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۳۱ استان و ۱۲۰ شهرستان کشور خبر داد و افزود: این طرح از ۲۵ آبان آغاز و تا پایان آذر ماه سال جاری ادامه دارد.

کد مطلب: ۹۶۹۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح بررسی شیوع ناباروری در فارس

عبدالرسول همتی ادامه داد: در این طرح، یک هزار و ۴۸۳ زن ۱۵ تا ۴۹ ساله در استان فارس مورد پرسشگری قرار می گیرند.

او افزود: در این طرح ۲۲ کارشناس مامائی با ارائه کارت شناسایی معتبر در شهرستان های شیراز، زرین دشت، خرامه و خرمبید با مراجعه به درب منازل از افراد واجد شرایط طرح، پرسشگری می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: با توجه به اهمیت دسترسی به آمار دقیق و به روز در برنامه ‌ریزی و اجرای مداخلات پیشگیرانه از ناباروری، مطالعه بررسی شیوع ناباروری اولیه و ثانویه در زنان ۱۵ تا ۴۹ ساله ایرانی از سوی دفتر سلامت خانواده وزارت بهداشت طراحی شده است.

دکتر همتی گفت: ناباروری به عنوان مشکلی در سلامت باروری، نظام سلامت را در ابعاد مختلف با چالش های متعددی مواجه کرده است و در این راستا طرح «بررسی شیوع ناباروری در جمهوری اسلامی ایران» از طریق پرسشگری درب خانه شهرستان های منتخب دانشگاه های علوم پزشکی انجام می شود.

او اضافه کرد: از زمان ابلاغ سیاست ‌های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری، دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت، فعالیت هایی را در زمینه بند سوم این سیاست ‌ها با هدف رفع مشکل ناباروری آغاز کرد که می ‌توان به فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی عمومی نسبت به عوامل ایجاد کننده ناباروری و همچنین پیگیری ادغام برنامه ناباروری در نظام شبکه بهداشت و درمان کشور اشاره کرد.

همتی بیان کرد: این طرح با همکاری مردم و کارشناسان مراقب سلامت و مدیران ناظر میدانی، به نحو شایسته ای اجرا می شود، همچنین با استفاده از اطلاعات صحیح این طرح، برای زوجین با مشکلات باروری برنامه ریزی مناسبی صورت می گیرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار