حاجی‌میرزایی خبر داد: تعهد 5 هزار میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز در 2 سال آینده

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از وجود 40 هزار کلاس نیمه تمام در کل کشور خبرداد و اولویت این وزارت‌خانه را اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام دانست.

کد مطلب: ۹۶۹۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
حاجی‌میرزایی خبر داد: تعهد 5 هزار میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز در 2 سال آینده

محسن حاجی‌میرزایی صبح امروز در حاشیه سومین همایش ملی بانوان و خانواده خیران مدرسه‌ساز که در هتل پارسیان آزادی در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران درباره تکمیل مدارس نیمه‌تمام از سوی خیرین گفت: «جمعی که امروز اینجا جمع شده‌اند بانوان خیر مدرسه‌ساز هستند؛ این ها سه‌ واژه کلیدی هستند. خانم‌هایی که احساس مسئولیت اجتماعی می‌کنند و برای توسعه فرصت‌های آموزشی زحمت می‌کشند. ما در کل کشور حدود پنج هزار خانم‌هایی را داریم که در کار مدرسه‌سازی به ما کمک می‌کنند.»

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «وضعیت آموزش و پرورش از حیث فضای آموزشی به شدت نیازمند مشارکت جمعی است، اگر مشارکت عمومی نباشد برای پر کردن فاصله‌ در امکانات زمان زیادی صرف می‌شود.»

او افزود: «حدود 30درصد از مدارس ما مدارسی هستند که نیازمند مقاوم‌سازی یا تخریب و نوسازی است.»

حاجی‌میرزایی به مدرسه‌سازی در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: «در سال‌های گذشته به این دلیل که آموزش و پرورش تلاش کرده فرصت‌های آموزشی را در کل کشور توسعه دهد در برخی جاها مدارسی ساخته شده که دانش‌آموز کمی دارد در حالی‌ که ما در حاشیه شهرها و برخی از استان‌ها به شدت نیازمند فضای آموزشی هستیم. در برخی از این مدارس 40 نفر در یک کلاس هستند و این نیاز است که ما به حرکت مدرسه‌سازی خیران توسعه دهیم.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «امسال خیران مدرسه‌ساز نامه‌ای به ما نوشتند و گفتند که ظرف دو سال حدود 5 هزار میلیارد تومان تعهد می‌کنند که دولت هم متناسب با آن اختصاص اعتبار کند؛ دولت هم قول داده متناسب با اعتباری که خیران می‌آورند اعتبار هم بیاورد تا هر چه زودتر این فاصله‌ها را پر کنیم.»

او به وضعیت فضای آموزشی اشاره کرد و افزود: «استان تهران از نظر فضای آموزشی وضعیت خوبی ندارد در منطقه 22 تهران با توسعه‌ای که پیدا کرده پیش‌بینی فضای مناسب نشده است و به شدت نیازمند فضای آموزشی است. در حواشی و مرکز تهران هم نیازمند فضای آموزشی هستیم.»

به‌گفته وزیر آموزش و پرورش استان تهران بعد از سیستان و بلوچستان بدترین وضعیت فضای آموزشی را دارد به طوری که متوسط سرانه فضای آموزشی فعلی در کشور 5.2 متر مربع است در حالی که استانداردی که سند تحول پیش‌بینی کرده 8.2 متر مربع است. به گفته حاجی‌میرزایی سرانه استان تهران از 5.2 متر مربع هم پایین‌تر است که باید این فاصله پر شود.

محسن حاجی‌میرزایی در پایان گفت: «اکنون حدود 40 هزار کلاس نیمه‌تمام در کل کشور داریم که اولویت ما اتمام این پروژه‌ها است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار