حاجی‌میرزایی: 2 هزار میلیارد تومان اعتبار طرح رتبه‌بندی برای 6 ماه دوم سال کافی است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد آیین‌نامه طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در یکی دو هفته آینده در دستور کار دولت قرار گیرد و اجرایی شود. او تاکید کرد 2هزار میلیارد تومان اعتبار برای این طرح برای 6 ماه دوم سال کافی است.

کد مطلب: ۹۶۶۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
حاجی‌میرزایی: 2 هزار میلیارد تومان اعتبار طرح رتبه‌بندی برای 6 ماه دوم سال کافی است

محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه آیین افتاحییه کشوری ششمین دوره المپیاد درون مدرسه‌ای در جمع خبرنگاران درباره تمهید آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم گفت: «از روزی که مسئولیت گرفتم با کمبود معلم مواجه بودیم و با تاخیر بازنشستگی برخی همکاران و به‌کارگیری از آن‌ها، به‌کارگیری نیروهای حق‌التدریس و مربیان پیش‌دبستانی کمبود معلم را جبران کردیم.»

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «در نظر داریم تا برای سال تحصیلی آینده نیاز معلم را به نحوی مناسب رفع کنیم و گزارشی از این وضعیت به هیات دولت دادم و گروهی متشکل از سازمان امور اداری و استخدامی، سازمان برنامه و آموزش و پرورش ماموریت پیدا کردند تا ارزیابی دقیقی از نیروی مورد نیاز داشته باشیم و کیفیت و توزیع آن را بررسی کنند و با توجه به روند فزاینده معلم، برای تامین معلم برنامه‌ریزی شود.»

وزیر آموزش و پرورش افزود: «برنامه ویژه‌ای برای معلم تربیت‌بدنی داریم و سعی داریم با وضعیت موجود و آموزش معلمان شرایط بهتری را فراهم کنیم.»

امیدوارم آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان یکی دو هفته آینده در دستور کار دولت قرار گیرد

او درباره اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان گفت: «این طرح حتما امسال اجرا خواهد شد و البته آیین‌نامه‌ای دارد که از زمانی که ماموریت گرفتم در سه جلسه کمیسیون اجتماعی دولت بررسی و نهایی شده است که در دولت مطرح شود که امیدوارم تا یکی دو هفته آینده در دستور کار دولت قرار گرفته و اجرایی شود.»

حاجی‌میرزایی افزود: «اعمال افزایش رتبه‌بندی از اول مهر ۹۸ خواهد بود و تمام همکارانی که از اول مهر با ما همکاری کردند مشمول طرح خواهند شد، همکاران در پنج رتبه متناسب با مدرک، سابقه و صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی رتبه‌بندی می‌شوند و هر چهار سال یکبار رتبه‌ها با کسب صلاحیت‌ها و دوره‌های آموزشی و مدرک تحصیلی تغییر می‌کند.»

2هزار میلیارد تومان اعتبار طرح رتبه‌بندی برای 6 ماه سال دوم کافی است

او درباره پرداخت مطالبات فرهنگیان هم گفت: «مطالبات تا پایان سال ۹۷را صفر کردیم و مطالبات ۹۸ باقی مانده است که تلاش می‌کنیم صفر شود. بخش عمده مطالبات مربوط به پایان خدمت بازنشستگان است، بخشی از اضافه کار و حق ماموریت کارکنان اداری و حق‌التدریس آموزشیاران باقی مانده بود که تسویه شد که برای پاداش پایان خدمت کمتر از پنج هزار میلیارد تومان است و در دو ماه اخیر تزریق شد. برای رتبه‌بندی هم ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار داریم که برای ۶ ماه دوم سال کافی است. برای سال آینده هم در بودجه برای تمام سال اعتبار در نظر گرفتیم.»

حاجی‌‌میرزایی گفت: «پاداش بازنشستگان پایان 97 پرداخت شد. مقداری از اضافه کار و حق ماموریت برخی کارکنان اداری و حق‌التدریس آموزشیاران باقی مانده بود که تا پایان 97 تسویه شد و مطالبات سال 98 را هم در تلاشیم که انجام شود.»

او ادامه داد: «برای پاداش، کمتر از 5000 میلیارد تومان در طول این دو ماه پول به آموزش و پرورش تزریق و بین بازنشستگان و شاغلان توزیع شده و امیدواریم همین مقدار را هم که در سال 98 نیاز داریم به تدریج تامین شود.»

حاجی‌میرزایی گفت: «برای رتبه‌بندی هم 2000 میلیارد تومان اعتبار دیده شده، طبق ارزیابی همکارانم برای شش ماهه دوم سال 98 کافی است و برای کل سال آینده هم در بودجه 99 دیده خواهد شد.»

امیدوارم تنبیه بدنی در مدارس به صفر برسد

وزیر آموزش و پرورش درباره تنبیه‌بدنی دانش‌آموزان نیز گفت: «درخواست می‌کنم نگویبد که تنبیه بدنی زیاد شده است. ما حدود 110 هزار مدرسه و 950 هزار کلاس درس در کشور داریم. ممکن است تک و توک در برخی مدارس همکاران ما نتوانند هیجانات خود را کنترل کنند. ما به سرعت عکس‌العمل نشان می‌دهیم و امید است به صفر برسد.»

او درباره ماجرای تنبیه‌ بدنی و شلاق به بدن یک دانش‌آموز هم گفت: «من هم در شبکه‌ها دیدم و به مدیر کل استان تاکید کردم که موضوع را بررسی کند. در اینگونه موارد معلم خاطی به هیات تخلفات معرفی می‌شود و ممکن است برای مدتی یا همیشه اجازه تدریس پیدا نکند. مجازات‌های مختلفی پیش‌بینی شده است. درخواست می‌کنم قدردان زحمات معلمان عزیز باشیم که درس عشق و فداکاری می‌آموزند و منزلت آن‌ها به علت برخی خطاهای همکاران تحت‌الشعاع قرار نگیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار