رئیس سازمان انرژی اتمی

صنعت هسته ای اقتدار آفرین است

بوشهر(پانا)_رئیس سازمان انرژی اتمی: صنعت هسته ای صنعتی اقتدار آفرین است و می تواند تحولی عظیم در مجموعه صنایع کشور ایجاد کند. این صنعت بالقوه منشا اقتدار است و چالش جدی ما و دشمنان گرفتن این منشا اقتدار است.

کد مطلب: ۹۶۷۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
صنعت هسته ای اقتدار آفرین است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، علی اکبر صالحی در مراسم آغاز عملیات بتن ریزی رآکتور واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر افزود: انرژی اتمی تضمین کننده انرژی مطمئن نسل های آینده است . ما باید به فکر صیانت انرژی برای نسل های آینده باشیم. ما باید در برنامه میان مدت 20 هزار مگاوات برق هسته ای تولید کنیم.
وی گفت: انرژی هسته ای از انرژی های پاک است . هر هزار مگاوات نیروگاه هسته ای مانع انتشار 7 میلیون تن گاز گلخانه ای می شود.

صالحی افزود: 660 میلیون دلار صرفه جویی سالانه تولید انرژی هسته ای در کشور است. اما اکنون شرایط استفاده کامل از ارزش افزوده کامل نیروگاه بوشهر وجود ندارد. اگر در بودجه سال آینده بتوانیم ما همین بودجه ارزش ازوده نیروگاه بوشهر را به دست بیاوریم ما تنها ارگانی می شویم که از دولت بودجه نمی خواهیم.

وی گفت: در شش سالی که از عمر نیروگاه بوشهر می گذرد، بهره برداری این نیروگاه اکنون کامل بومی شده است. تجهیز و تعویض کالاها در نیروگاه به همت متخصصان ایرانی انجام می شود. اکنون بیش از دو هزار بهره بردار و پشتیبان نیروگاه ایرانی هستند.
صالحی با اشاره به این که مشکل برخی همسایگان ایران نبود نیروی بهره بردار بومی برای ایجاد و توسعه صنعت هسته ای است افزود: ایران آمادگی دارد با کشورهای حوزه خلیج فارس که رویکرد جدید در استفاده از انرژی هسته ای دارند تبادل علمی و فناوری انجام دهد.

وی نیروگاه بوشهر را نیروگاهی امن و ایمن اعلام کرد و گفت: امنیت این نیروگاه را نیروهای مسلح تامین کرده اند و ایمنی آن را نهادهای بین المللی تایید کرده اند.
صالحی در خصوص واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت: خاکبرداری و گودبرداری و بهسازی خاک انجام شده است. از نظر برنامه ریزی در اجرای این طرح عقب نیستیم. امید که این طرح در موعد مقرر 1404 و 1406 راه اندازی شود.
وی گفت: 90 درصد پیمانکاران این طرح ایرانی اند. کل کارهای ساختمانی را ایرانی ها انجام داده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار