وزیر نیرو : افتتاح هفتگی ۲۲۷ طرح برق و آب تا پایان سال در کشور

یزد(پانا) -وزیر نیرو گفت: تا پایان سال ۲۲۷ طرح برق و آب با اعتبار ۳۳ هزار میلیارد تومان در کشور افتتاح می‌شود‌.

کد مطلب: ۹۶۷۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
وزیر نیرو : افتتاح هفتگی ۲۲۷ طرح برق و آب تا پایان سال در کشور

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در حاشیه افتتاح پروژه‌های برقاب استان یزد، گفت: همانطوری که رئیس جمهور در نیمه مهر اعلام کرد، وزارت نیرو تا پایان امسال، هر هفته در یکی از استان‌های کشور تعدادی از طرح‌های آب و برق را به مدار بهره‌برداری می‌آورد.

وزیر نیرو ادامه داد: این طرح‌ها به تعداد ۲۲۷ پروژه از احداث سد، نیروگاه، زه کشی، تصفیه خانه‌های آب، شبکه‌های آبیاری، تصفیه خانه‌های فاضلاب، خطوط انتقال و نیروگاه‌های خورشیدی و بادی هستند.

اردکانیان خاطرنشان کرد: دولت جمعا برای این طرح‌ها ۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده و به طور متوسط می‌توان گفت که هر هفته حدود یک هزار میلیارد تومان پروژه آب و برق در هر استان به بهره‌برداری می‌رسد.

او افزود: الان هفته پنجم هستیم و با طرح‌هایی که فردا در استان کرمان افتتاح می‌شود، حدود ۵ هزار میلیارد تومان جمع پروژه‌های بهره‌برداری شده و چند پروژه‌ای است که عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وزیر نیرو استان‌های تهران، ایلام، قم، آذربایجان غربی، یزد و کرمان را استان‌هایی دانست که این طرح در قالب پویش الف ب ایران در آن‌ها اجرا شده و افزود: وضعیت برق ما از حیث تولید در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و تا پایان سال بیش از ۳ هزار مگاوات دیگر به ظرفیت نصب شده کشور اضافه می‌کنیم.

اردکانیان اصلی‌ترین شاخص توسعه یافتگی کشور را همراهی مردم دانست و ادامه داد: امکان خوبی هم برای تبادل انرژی با کشور‌های همسایه داریم، ولی مهمترین اتفاقی که در کارنامه صنعت برق ما ثبت شده و تداوم هم پیدا می‌کند بحث مدیریت مصرف است.

او تصریح کرد: مردم ما به خوبی دریافتند که چرخ توسعه در کشور از جمله بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، درمانی و حتی آموزش و پژوهش ما متکی به برق است و برای تداوم این پایداری، باید مصارف تجاری، خانگی و صنعتی مدیریت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار