در گفت‌وگو با پانا

معاون شهردار تهران: شهرداری برای دریافت عوارض ساخت و ساز طبق مصوبه شورا عمل می‌کند

تهران (پانا) - معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه عوارض شهرداری در شهر تهران از سال 93 تا سال 98 تغییر نکرده است، گفت شهرداری برای دریافت عوارض ساخت و ساز طبق مصوبه شورای شهر عمل می‌کند.

کد مطلب: ۹۶۷۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون شهردار تهران: شهرداری برای دریافت عوارض ساخت و ساز طبق مصوبه شورا عمل می‌کند

عبدالرضا گلپایگانی در گفت‌وگو با پانا درباره تاثیر عوارض شهرداری تهران (ساخت و ساز) بر روی قیمت مسکن گفت: «عوارض شهرداری در شهر تهران از سال 93 تا سال 98 تغییر نکرده است. آیا در این سال‌ها قیمت مسکن تغییر نکرده است؟ باید گفت قیمت مسکن فقط در سال 97 نسبت به سال 96 به میزان 112 درصد افزایش پیدا کرده است، بدون اینکه شهرداری تهران نرخ عوارض را در این سال‌ها تغییر داده باشد.»

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: «امسال که شهرداری تهران قیمت عوارض و ارزش افزوده ناشی از طرح‌های شهری را به سمت واقعی‌تر شدن برده، مورد اعتراض واقع شده است. نسبت عوارضی که دریافت می‌کنیم را در 166 بلوک دفترچه ارزش معاملاتی بررسی کردیم، میزان این عوارض حدود 1 تا 2.5 درصد قیمت آپارتمان است که نسبت به عوارض کلانشهرهای دیگر یک چهارم است چون در آنجا عدد عوارض 5 و 6 درصد قیمت آپارتمان است.»

وی تأکید کرد: «البته در مصوبه شورای شهر تهران، بندی مربوط به تبصره 3 ماده 1 وجود دارد که گفته بود شهرداری تهران بعد از مدتی نرخ عوارض را تعدیل کند و معنی تعدیل الزاما با ارزان شدن یکی نیست. بنابراین ما در شهرداری تهران همان چیزی را که شورای شهر خواسته انجام داده است و به آنچه طبق لایحه شورا مکلف بودیم عمل کرده‌ایم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار