فردا آغاز بتن ریزی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر

تهران (پانا) - مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر گفت: عملیات بتن‌ریزی دومین راکتور هسته‌ای بوشهر فردا با حضور مسئولان سازمان  انرژی اتمی و پیمانکار روسی آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۷۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
فردا آغاز بتن ریزی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر

محمود جعفری در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما بیان کرد: عملیات گود‌برداری و خاک‌برداری واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر از سه سال پیش آغاز شد و پس از ۲.۵ میلیون متر مکعب خاکبرداری و ۲۵۰۰ تن آرموتور بندی، عملیات تحکیم خاک و ایجاد ۱۶ هزار و ۷۰۰ شمع و پایان عملیات فندانسیون، اینک زمان بتن‌ریزی فرا رسیده است.

وی با بیان اینکه بتن‌ریزی به عنوان یک واقعه مهم در نیروگاه‌های اتمی محسوب می‌شود افزود: نیروگاه‌های اتمی پس از شروع بتن‌ریزی در لیست نیروگاه‌های در حال ساخت قرار می‌گیرند و با شروع بتن‌ریزی بقیه عملیات اجرایی شامل آرموتور بندی و کار‌های فندانسیون انجام خواهد شد.

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر اضافه کرد: در حال حاضر ۸ درصد از فعالیت‌های مربوط به واحد سوم نیروگاه اتمی بوشهر نیز انجام شده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، بتن‌ریزی واحد سوم ۱۸ ماه بعد آغاز می‌شود.

جعفری با اشاره به مدت زمان ساخت نیروگاه‌های جدید گفت: بر اساس برنامه این دو واحد نیروگاهی باید در بازه زمانی ۱۰ ساله و در چارچوب مقررات نظام ایمنی هسته‌ای ساخت و تکمیل شوند.

وی عنوان کرد: واحد‌های جدید نیروگاه در محدوده ۷۰ هکتاری و با یک مهندسی جدید و با آخرین تکنولوژی‌های نیروگاه‌های جدید طراحی و ساخته می‌شوند.

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه در زمان ساخت ۱۱ شرکت ایرانی کار‌های ساختمانی و اجرایی واحد‌های جدید را با کمک ۱۰ هزار نیروی کار انجام خواهند داد گفت: از سال گذشته تا کنون ۱۵۰۰ نیرو از افراد آموزش دیده سازمان فنی و حرفه‌ای برای کار در نیروگاه اتمی بوشهر جذب شده‌اند.

واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر توان تولید هزار مگاوات برق را دارد که با راه‌اندازی این دو واحد جدید دو هزار و ۱۱۴ مگاوات دیگر به ظرفیت تولید برق کشور افزوده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار