جلسه شورای اداری پیربکران در آغاز هفته دیابت برگزار شد

پیربکران(پانا) - کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فلاورجان بیان کرد: شعار"بیایید با هم صحبت کنیم" جهت کاهش استرس و ابتلا به بیماری دیابت بیان شده است.

کد مطلب: ۹۶۶۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
جلسه شورای اداری پیربکران در آغاز هفته دیابت برگزار شد

در اولین روز از هفته دیابت دیندارلو کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فلاورجان در جلسه شورای اداری بیان کرد: بیماری ها به دو نوع واگیردار و غیر واگیر تقسیم می شوند و بیماری دیابت جزو بیماری های گروه دوم محسوب می شود.

وی درباره دیابت گفت: متاسفانه 4 نوع بیماری دیابت وجود دارد: دیابت نوع اول که وابسته به انسولین است، دیابت نوع دوم که غیر وابسته به انسولین است، دیابن نوع سوم که به نام دیابت دوران بارداری نامگذاری شده است و دیابت نوع چهارم که وابسته به سایر بیماری ها است و با مصرف انواع دارو شخص به آن مبتلا می شود.

کارشناس شبکه بهداشت درباره علائم این بیماری اذعان داشت: علائم زودرس این بیماری شامل بی اشتهایی، ضعف و بیحالی، کمی وزن و خشک شدن دهان و علائم دیررس شامل زخم دیابت و نابینایی است.

دیندارلو در پایان ضمن اشاره به شعار" بیایید با هم صحبت کنیم" جهت کاهش استرس، به عوامل ایجاد بیماری اشاره کرد و عنوان کرد: تغذیه غلط و نادرست که باعث اضافه وزن و چاقی می شود و متاسفانه 30 درصد دانش آموزان دچار اضافه وزن هستند، نحوه طبخ غذا، فعالیت بدنی، مصرف دخانیات، استرس و فشار روحی و روانی و وراثت می تواند در بروز این بیماری تاثیر داشته باشد.

کاهش کربوهیدرات ها و جایگزین کردن میوه جات و سبزیجات، کم کردن حجم غذا و استفاده از غذاهای سنتی و سالم از جمله پیشنهادات کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فلاورجان جهت کاهش این بیماری بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار