رونمایی از مطالعات برنامه ریزی آمایش آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی: مدیریت بدون آمار غیرممکن است

سازمان مدیریت و برنامه ریزی فقط در برنامه ریزی بودجه خلاصه شده است

تبریز (پانا)- استاندار آذربایجان شرقی گفت که مروزه باید پذیرفت که توسعه کشور، استان و هر سازمانی نیازمند مدیریت علمی است واین نوع مدیریت نیز بدون داشتن آمار، غیرممکن است.

کد مطلب: ۹۶۶۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان شرقی: مدیریت بدون آمار غیرممکن است

محمدرضا پورمحمدی در همایش روز ملی آمار در سالن سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی بیان کرد: امروزه باید پذیرفت که توسعه کشور، استان و هر سازمانی نیازمند مدیریت علمی است واین نوع مدیریت نیز بدون داشتن آمار، غیرممکن است پس بنابراین باید پذیرفت که اطلاعات مبنای هرگونه توسعه هستند.

وی ادامه داد: با وجود اهمیت آمار در کار مدیریت هنوز این مقوله و برنامه ریزی بر اساس آمار در کشور ما خیلی جدی گرفته نمی شود. بحث پایگاه های داده را جدی نگرفته ایم. در سال های گذشته که مسئولین مشکلات را مطرح می کردند با خود می گفتم این مشکلات توسط شما حل می شود چرا گلایه می کنید ولی امروز می بینم که گاه انسان ناگزیر می شود درد و دل کند.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: در خیلی از سازمان ها و ادارات، اطاعلات به روز نداریم و در واقع فرهنگ استفاده از آمار را نداریم و این نه تنها در بین خواص بلکه در بین عموم مردم نیز شایع است. مردم باید اطلاعات مناسبی از عوارض و مالیات داشته باشند که متاسفانه در اختیارشان قرار نمی گیرد. این نوع همایش ها برای این است که صورت مساله را بشناسیم و برای رفع کاستی ها تدبیری بیندیشیم.

پورمحمدی گفت: نام سازمان مدیریت و برنامه ریزی عنوان می کند که کار این سازمان مدیریت و برنامه ریزی است ولی متاسفانه در برنامه ریزی بودجه خلاصه شده است. مطالعات بیان می کند که در عصر امروز دولت باید هدف گرا، آینده نگر، مشتری مدار و نتیجه مدار باشد و بودجه بر اساس نتیجه تخصیص داده می شود ولی متاسفانه در کشور ما سازمان مدیریت وبرنامه ریزی وقت کلانی را صرف تنظیم لایحه بودجه و تصویب آن در مجلس می کند و در نهایت هم در تخصیص بودجه مشکل داریم.

وی گفت: سیاست های آمایش باید بین انسان، فضا و فعالیت ارتباط ایجاد کند که هنوز در کشور ما و در استان تحقق نیافته است و لازم است که برنامه های آمایش و ساختار مدیریت با هم هماهنگ شوند و در استان آذربایجان شرقی نیر باید سند آمایش به موازات سند توسعه پیش رود.

در این مراسم از مطالعات برنامه ریزی آمایش استان با حضور رییس مرکز ملی آمار کشور رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار