مدیرآموزش و پرورش منطقه18: پویایی پژوهش موجب ماندگاری امر یادگیری در دانش آموزان می شود

تهران (پانا) - اولین کارگاه دانش افزایی رابطین پژوهش مدارس «با هدف همسویی با اجرایی نمودن سند تحول بنیادین وبرنامه درس ملی و افزایش مهارتهای علمی- فناورانه معلمین و دانش آموزان در مدارس» برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۶۴۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرآموزش و پرورش منطقه18: پویایی پژوهش موجب ماندگاری امر یادگیری در دانش آموزان می شود

به گزارشروابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 18، درابتدای کارگاه، فروتن درخصوص پژوهش وروح آن در مدارس گفت: پویایی، پژوهش و تحقیق موجب ماندگاری امر یادگیری در دانش آموزان می شود، ذهن پژوهشگر معلمین همواره موجب ارتقاء دانش در نظام تعلیم و تربیت و حرکت از وضعیت موجود و رسیدن به وضعیت مطلوب و در نهایت منجر به بهبود یادگیری و به کمال رساندن مربیان خواهد شد.

درادامه صبری معاون پژوهش بیان داشت: برای داشتن آموزش و پرورش پویا، جایگاه و موقعیت واقعی پژوهش های علمی - عملی و کاربردی - راهبردی معلمین ودانش آموزان ، باید نهادینه شود تا استعدادهای بالقوه به بالفعل تبدیل شود، برای این مهم معلمان، نخستین مشعل‌داران پیشرفت فکری و علمی فناورانه، دانش آموزان هستند،برای رسیدن به این اهداف ، ابتدا معلمین باید خود پژوهشگر، خلاق روشهای جدید در آموزش، یاددهی وفردی فعال و پویا در امر یادگیری مهارتهای جدید در حوزه روش های تدریس نوین وچگونگی تولید محتوا و بسته های آموزشی در راستای اهداف برنامه درس ملی باشند .

وی از برنامه های حوزه پژوهش در سال جاری که شامل نهمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی و همچنین اجرای بیست و سومین مرحله "معلم پژوهنده" و همچنین تقویم اجرایی دستورالعمل های مسابقات معلمین و دانش آموزان توضیحاتی ارائه نمود.

در ادامه رفعت خواه مدیر پژوهش سرای رشد دانش آموزی، ضمن توضیح در خصوص امر پژوهش و تأثیر ماندگار آن در یادگاری، در زمینه برنامه های سال جاری پژوهش سرا اطلاعاتی ارائه نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار