شاعران نیشابوری برگزیده نخستین سوگواره شعر عاشورایی ماه منیرشدند

نیشابور (پانا )- شاعران نیشابوری خدابخش صفادل و معصومه سادات شاکری برگزیده نخستین سوگواره شعر عاشورایی« ماه منیر » استان اردبیل شدند.

کد مطلب: ۹۶۴۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
شاعران نیشابوری برگزیده نخستین سوگواره شعر عاشورایی ماه منیرشدند

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور اظهارکرد: شناخت فرهنگ عاشورا و عمل به ابعاد مختلف آن، نیاز جوامع در دنیای کنونی است چون عاشورا به عنوان ماندگارترین و تاثیرگذارترین فرهنگ برای رستگاری بشر و مبارزه با زورگویی‌ و زیاده‌خواهی‌های ستمکاران می باشد.

علیرضا سیدآبادی گفت: برای ترویج و بیان درست فرهنگ عاشورایی، زبان هنر و به خصوص زبان شعر بهترین و تاثیرگذارترین ابزار است که ایران اسلامی و به خصوص میقات الرضا (ع) نیشابور از چهره‌های ارزشمندی در این زمینه برخوردار می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: با بها دادن به این داشته‌ها و برگزاری اینگونه مراسم فرهنگ وفاداری ،ایثار ، شجاعت و شهادت هرچه بهتر و بیشتر به نوجوانان و جوانان و نسل آینده منتقل شود.

سیدآبادی یادآورشد: شاعران نیشابوری خدابخش صفادل و معصومه سادات شاکری توانستند در بخش شعرفارسی از بین 350 اثر ارسالی به دبیرخانه این سوگواره که از سراسر کشوررسید ، برگزیده نخستین سوگواره شعر عاشورایی ماه منیر استان اردبیل شوند.

وی عنوان کرد: نیشابور به عنوان مرکز و خاستگاه شاعران ولایی در کشور است وهمیشه شاعران ولایی نیشابور باعث افتخار این ابرشهر تاریخ فرهنگ وهنر ایران زمین بوده اند.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: نخستین سوگواره شعر عاشورایی « ماه منیر»که با همت دفتر ادبیات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن‌های شعر و ادب، ادبا و فضلای آئینی و عاشورایی درنگارخانه ختایی مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار که دراین مراسم باحضور مسئولین استانی، اصحاب فرهنگ و ادب و شعرای آیینی و عاشورایی ازشاعران برگزیده تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار