دلبری: اثر بخشی فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی در مدارس قابل توجه است

اراک (پانا)- معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش آموزی در اراک تاکید کردسازمان دانش‌آموزی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در خارج از ساعت درسی مدارس فعالیت می‌کند اما اثربخشی این فعالیت‌ها در سطح مدارس قابل مشاهده و توجه است.

کد مطلب: ۹۶۳۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
دلبری: اثر بخشی فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی در مدارس قابل توجه است

سیدهادی دلبری، معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان های سازمان دانش آموزی، در گردهمایی کارشناسان فعالیت‌های دانش‌آموزی استان مرکزی گفت: هدف سازمان دانش‌آموزی از غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان ایجاد مدارس بانشاط و شاد با حضور دانش‌آموزان است.

دلبری افزود: طبق اساسنامه، تمامی فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی باید در اوقت فراغت دانش آموزان انجام شود.

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی با بیان اینکه تمام برنامه‌ها در سازمان دانش‌آموزی حول محور دانش‌آموز است، اظهار کرد: سازمان دانش‌آموزی با شرکت دادن دانش‌آموزان در فعالیت‌های جمعی سعی در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان دارد.

دلبری در ادامه با اشاره به فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی گفت: بر اساس دستورالعمل اجرایی-بهداشتی پایگاه تغذیه سالم که به استان‌ها ابلاغ شده است، صدور مجوز برای راه‌اندازی پایگاه تغذیه سالم در مدارس و هرگونه قرارداد مالی و اجرایی در این زمینه و نیز تایید سلامت متصدی فروش بوفه مدارس با نظارت سازمان دانش‌آموزی انجام می‌شود.

او افزود: هدف سازمان دانش‌آموزی از نظارت بر بوفه مدارس اصلاح فرآیندها و توجه به سلامت دانش‌آموزان ضمن توزیع غذای سالم است. بنابراین به منظور تضمین سلامت هر چه بیشتر دانش‌آموزان با راه‌اندازی سامانه www.boofe.irsto.ir نظارت بر بوفه مدارس شفاف‌تر و دقیق‌تر می‌شود.

معاون سازمان دانش آموزی گفت: با مشارکت وزارت بهداشت و اداره کل سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان مرکزی، فهرستی از محصولات بهداشتی و سالم قابل عرضه در بوفه مدارس و نیز اقدامات کنترلی تهیه و در قالب بخشنامه به مدارس کشور ابلاغ شده است.

دلبری افزود: بر اساس دستورالعمل، ۱۸ نوع ماده غذایی ممنوعه به مدارس ارسال شده است. البته سال گذشته ممنوعیت مواد غذایی کمتر بود اما امسال با لحاظ برخی مسائل بهداشتی دیگر، برخی اقلام غذایی به فهرست ممنوعه افزوده شده است.

او گفت: به عنوان مثال سال گذشته در بوفه مدارس همبرگر با ۶۰درصد گوشت و برخی اشترودل‌ها مجاز بود اما در سال تحصیلی جاری این مواد هم به فهرست ممنوعه‌های غیرقابل عرضه در بوفه مدارس افزوده و تاکید شده است که توزیع این مواد غذایی در مدارس ممنوع است.

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی با اشاره بر نظارت سازمان دانش‌آموزی در زمینه لباس فرم مدارس اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح نظارت، ساماندهی و مدیریت فرآیندهای اجرایی لباس فرم مدارس از مرحله تهیه تا توزیع توسط سازمان دانش آموزی است.

در این گردهمایی هر یک از کارشناسان فعالیت‌های دانش آموزی مناطق پانزده‌گانه آموزش و پرورش استان مرکزی به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی و ارتقای کیفیت برنامه‌های اجرایی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار