سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیگر سودآور نیست

تهران (پانا) -کاهش قیمت ارز و آرامش حاکم بر این بازار موجب شده دیگر سرمایه‌گذاری و خرید و فروش ارز سودآور نباشد و دارندگان ارزهای خانگی به فکر عرضه آن در بازار باشند.

کد مطلب: ۹۶۳۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیگر سودآور نیست

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، بازار ارز را می‌توان در سال گذشته یکی از مهم‌ترین بازارهای کشور و در صدر اخبار معرفی کرد، بازارای که تجربیات کم‌سابقه‌ای را از اواخر سال ۹۶ تا اواسط ۹۷ تجربه کرد. افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها، نوسانات پی در پی و سودجویی دلالان همیشه در صحنه. البته این بار مردم عادی هم با افزایش قیمت ها و سود چشمگیر معاملات ارزی در آن زمان، به طمع کسب سود بیشتر به این بازار وارد شدند.

اما با ورود بانک مرکزی و اعمال برخی اقدام‌های اصلاحی و کنترلی در بازار، دیگر خبری از دلار ۱۷ و ۱۸ هزار تومانی نبود و به مرور نرخ ها در بازار روند کاهشی به خود گرفت تا جایی که این روزها نرخ هر دلار آمریکا در کانال ۱۱ هزار تومان قرار دارد و دیگر از نوسان‌های و تغییرات لحظه‌ای خبری نیست. با این حال، طبق آمار بیش از ۲۰ میلیارد دلار ارز در خانه‌ها وجود دارد.

رحیم زارع در این خصوص، گفت: با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی در کاهش و ثبات قیمت‌ها و جلوگیری از سرمایه‌گذاری ارز در خانه‌ها تا حدود زیادی بازار را کنترل کرده و میزان این ارزها کاهش یافته و براساس پیش‌هایی که صورت گرفته بیش از ۲۰ میلیارد دلار ارز خانگی دست مردم است که این موضوع به نوعی مشکل آفرینی برای اقتصاد کشور است.

وی با تاکید بر اینکه نگهداری ارز در خانه‌ به نوعی خیانت به کشور و اقتصاد است، افزود: مردم و مسئولان باید با عرضه این ارزها به بازار، در بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت کمک کنند. با کاهش قیمت‌ها و سیاست‌های اجرایی شاهد عرضه ارزهای خانگی به بازار هستیم و مردم دیگر نگاه سرمایه گذاری به بازار ارز ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار