نگاهی به دیدارهای روز دوم هفته هفتم لیگ برتر؛

استقلال و رویای شیرین ماندن ماه مهر؛ پولدارهای ایران به طلسم شمالی رسیدند  

تهران (پانا) – هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران امروز در حالی پیگیری خواهد شد که مهم‌ترین بازی را باید در ورزشگاه شهدای شهر قدس دید، جایی که سایپا با هدایت ابراهیم صادقی به مصاف شاگردان آندره‌آ استراماچونی خواهد رفت.

کد مطلب: ۹۶۲۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
استقلال و رویای شیرین ماندن ماه مهر؛ پولدارهای ایران به طلسم شمالی رسیدند  

پرونده دیدارهای هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری 7 بازی در شهرهای قائمشهر، سیرجان، تهران، اصفهان و مسجد سلیمان بسته خواهد شد.

هر چند مهم‌ترین بازی امروز فوتبال ایران بین تیم‌های سایپا و استقلال تهران در ورزشگاه شهدای شهر قدس خواهد بود، اما نگاه ویژه این هفته به معادلات بالای جدول است. جایی که تراکتور، سپاهان شهر خودرو برای رسیدن به صدر جدول هر 3 در خانه حریف به میدان خواهند رفت.

نساجی مازندران - تراکتور تبریز / ساعت 15:30 ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

محمدرضا مهاجری (ایران) - مصطفی دنیزلی (ترکیه)

آخرین بازی روبرو» نساجی یک - تراکتور یک

درباره بازی‌های روبرو»

در تاریخ دیدارهای لیگ برتر تنها دو بار با هم روبرو شده‌اند که هر دو بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسیده است. در هر دو بازی تراکتور در نیمه اول به گل رسیده و در نیمه دوم نساجی بازی را به تساوی کشانده است.

نساجی »

محروم: ندارد

هر چند با 3 بازی رسمی بدون برد اوضاع خوبی بر این تیم حاکم نیست و مشخص شده که مشکلات مالی تاثیر خودش را روی روند کار نساجی گذاشته است اما ادامه روند موفقیت در لیگ برتر می‌تواند انگیزه خوبی برای بازیکنان این تیم در دیدار با تیم پرستاره و متمول تراکتور باشد. در لیگ برتر دو بازی آخر نساجی مساوی شده و در 3 بازی آخر لیگ برتر بدون شکست از زمین خارج شده‌اند.

تراکتور »

محروم: مهدی ببری

با 4 برد متوالی در دیدارهای رسمی، اوضاع برای تیم دنیزلی به بهترین وضعیت ممکن سپری می‌شود و این تیم به اوج آمادگی رسیده است. البته نباید فراموش کرد که بخش بزرگی از این وضعیت خوب تراکتور به اوضاع رو به راه خط دفاعی این تیم برمی‌گردد، تراکتور همراه با سپاهان تیم‌هایی هستند که در این فصل با گذشت 6 هفته هنوز گل نخورده‌اند. هر چند بزرگترین تفاوت آنها با سپاهان نوع بردهایشان است، تراکتور با مصطفی دنیزلی تا به امروز در لیگ برتر تنها به بردهای اقتصادی فکر کرده و در هیچ کدام از بازی‌های این فصل با اختلاف بیش از یک گل برنده نشده‌اند.

گل گهر - سپاهان / ساعت 16:30 ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان

مجید جلالی (ایران) - امیر قلعه‌نویی (ایران)

آخرین بازی روبرو» اولین بازی تاریخ دو تیم

گل گهر »

محروم: ندارد

بحران نتیجه‌گیری با 4 شکست متوالی و 7 بازی بدون برد رسمی کاملا در این تیم تازه لیگ برتری شده نمایان است، وضعیتی نگران کننده‌ای که باعث شد حکم اخراج وینگو بگوویچ پس از شکست مقابل استقلال صادر شود تا پس از دو هفته بدون سرمربی بودن، هدایت این تیم به مجید جلالی واگذار شود و آقا معلم فوتبال ایران امروز اولین تلاش رسمی خود برای نجات این را در جدال با تیم مدعی و خطرناک سپاهان داشته باشد.

سپاهان »

محروم: ندارد

اوضاع برای تیم امیر قلعه‌نویی که در 7 ماه اخیر خارج از اصفهان باخت نداشته، به شیرین‌ترین شکل ممکن سپری می‌شود، آنها در حالی راهی استان کرمان و شهر سیرجان شده‌اند که در بازی‌های رسمی اخیر خود 3 برد متوالی و 7 بازی بدون باخت دارند و مهم‌ترین اینکه در لیگ برتر طی 6 بازی ابتدایی گل نخورده‌اند.

‌‌

سایپا تهران - استقلال تهران / ساعت 16:45 ورزشگاه شهدای شهر قدس تهران

ابراهیم صادقی (ایران) - آندره‌آ استراماچونی (ایتالیا)

آخرین بازی روبرو» استقلال صفر - سایپا صفر

درباره بازی‌های روبرو»

در تاریخ دیدارهای روبروی استقلال و سایپا در 18 دوره اخیر لیگ برتر، ماه مهر برای استقلالی‌ها ماه شیرینی در جدال با نارنجی‌پوشان خودروساز بوده است. 3 تقابل در ماه مهر با 3 برد برای استقلال همراه بود تا این تیم در حالی امروز برای اولین بار در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف سایپا برود که شیرینی ماه مهر را در یاد دارد.

سایپا »

محروم: ندارد

تیم ابراهیم صادقی که فصل را با پیروزی در اصفهان مقابل ذوب آهن خوب شروع کرده بود، با 3 شکست متوالی در لیگ برتر و پس از آن حذف از جام حذفی در بوشهر، اوضاع را کمی تیره و تار می‌بیند. این تیم که در هفته سوم لیگ برتر در رده سوم جدول قرار داشت در پایان هفته ششم به رده نهم رسید و حالا برای پایان دادن به بحران باید به کسب 3 امتیاز مقابل استقلال فکر کند.

استقلال »

محروم: هروویه میلیچ، عارف غلامی

هر چند 3 برد متوالی در بازی‌های رسمی شاید بتواند نشان دهد که بحران از استقلال فاصله گرفته است و هواداران این تیم باید امیدوار به کسب اولین 3 امتیاز خارج از خانه این فصل باشند، اما نگاه به این نکته که در این پیروزی‌ها 2 برد مقابل تیم‌های دسته اولی در جام حذفی و یک برد مقابل تیم ته جدولی گل گهر بوده و امروز تیمی قوی‌تر از گل ریحان، گل گهر و فجر روبروی استقلال قرار خواهد گرفت، نشان می‌دهد که استقلالی‌ها برای دیدار هفته هفتم، باید کمی نگران‌تر از 3 بازی آخر تیمشان باشند.

ذوب آهن اصفهان - شهر خودرو مشهد / ساعت 16:50 ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

علیرضا منصوریان (ایران) - یحیی گل محمدی (ایران)

آخرین بازی روبرو» شهر خودرو صفر - ذوب آهن یک

درباره بازی‌های روبرو»

هر چند آخرین بازی دو تیم با پیروزی ذوب آهن به پایان رسید اما در دو بازی آخری که شهر خودرو یا همان پدیده سابق راهی اصفهان شده تا مقابل ذوب آهن قرار بگیرد، 3 امتیاز بازی به مشهدی‌ها رسیده است. به عبارت دیگر پدیده سابق و شهر خودرو فعلی هر دو بردی که در تاریخش مقابل ذوب آهن بدست آورده در اصفهان و در ورزشگاه فولاد شهر رقم خورده است.

ذوب آهن »

محروم: ندارد

دو شکست متوالی در دیدارهای اخیر و بدون برد بودن در فصل جدید لیگ برتر، نشان می‌دهد که اوضاع برای تیم علیرضا منصوریان بحرانی‌تر از چیزی که مدیران جدید ذوب آهن نشان می‌دهند و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد، با عمیق‌تر شدن بحران شاید صندلی علیرضا منصوریان لرزان شود و او دومین تجربه اخراج در دوران سرمربیگری‌اش را اینبار در اصفهان دنبال کند.

شهر خودرو »

محروم: ندارد

هر چند تیم یحیی گل محمدی در آخرین بازی رسمی شکست خورد و از جام حذفی در مشهد کنار رفت، اما آنها به رغم اینکه یک باخت در فصل جدید لیگ برتر داشته‌اند، در مجموع شرایط خوبی در این فصل دارند، وضعیت خوبی که ارتباط مستقیم با دیدارهای خارج از خانه دارد، آنها از 3 بازی خارج از خانه این فصل 2 برد و یک تساوی داشته‌اند. به عبارت دیگر امتیازهایی که شهر خودرو در خارج از خانه گرفته از امتیازهای خانگی‌اش در این فصل بیشتر است ( 7 امتیاز خارج از خانه، 6 امتیاز خانگی

نفت مسجد سلیمان - شاهین بوشهر / ساعت 17 ورزشگاه بهنام محمدی مسجد سلیمان

مهدی تارتار (ایران) - مهرداد کریمیان - موقت (ایران)

آخرین بازی روبرو» شاهین صفر - نفت یک

درباره بازی‌های روبرو»

در حالی پس از 6 سال و نزدیک به 7 ماه روبروی هم قرار خواهند گرفت، که در تاریخ فوتبال ایران از زمین حرفه‌ای شدن تنها دو بار با هم دیدار داشته‌اند که هر دو بازی مربوط به لیگ آزادگان بوده است. در این بازی‌ها شاهین بوشهر بدون برد و بدون گل زده بوده است و امروز باید بدنبال ثبت اولین در تاریخ باشد.

نفت »

اگر از استعفا و پس گرفتن استعفا توسط مهدی تارتار عبور کنیم، باید گفت نفت مسجد سلیمان با حضور تارتار بهترین وضعیت خود در تاریخ حضورش در لیگ برتر را سپری می‌کند، آنها 3 بازی آخر رسمی خود را برده‌اند و نامشان در بین 3 تیمی دیده می‌شود که در فصل جدید باخت نداشته‌اند. البته در کنار روزهای خوبی که از نفت مسجد سلیمان یاد شد، باید گفت آنها روندی عجیب را در بازی‌های خانگی خود دنبال کرده‌اند. 7 بازی آخر خانگی این نفت مسجد سلیمان با تساوی به پایان رسیده و این تیم 11 ماه است در ورزشگاه بهنام محمدی نتوانسته به 3 امتیاز برسد.

شاهین »

در اوج بحران نتیجه‌گیری که شاهین در آن اسیر بود در نهایت منجر به جدایی دوستانه عبدالله ویسی از این تیم شد، برد هفته گذشته مقابل سایپا در جام حذفی با سرمربیگری موقت مهرداد کریمیان، روحیه را به اردوی شاهینی‌ها برگشت داد تا آنها را به بازگشت و کسب اولین بردشان در این فصل امیدوار کند. آنها امروز برای دومین بازی با سرمربی موقت در زمین حاضر خواهند شد تا شاید بتوانند پس از 7 سال و 6 ماه در لیگ برتر طعم برد را بچشند. البته آخرین برد خارج از خانه لیگ برتری شاهین مربوط به 8 سال و نیم پیش است، جایی که شاهین در تهران توانست استیل آذین را شکست دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار