پیام مدیرکل آموزش‌ و پرورش البرز به مناسبت فرارسیدن هفته بزرگداشت پیوند اولیا و مربیان

کرج (پانا) -مدیر کل آموزش و پرورش البرز ضمن صدور پیامی فرارسیدن هفته بزرگداشت پیوند اولیا و مربیان را گرامیداشت و یکی از اولویت های آموزش و پرورش استان را تدوین نظام مشارکت والدین در مدارس با توجه به رویکرد مدرسه محوری عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۶۲۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل آموزش‌ و پرورش البرز به مناسبت فرارسیدن هفته بزرگداشت پیوند اولیا و مربیان

در متن پیام سالار قاسمی آمده است:

بر اساس سیاست های کلی خانواده ابلاغی توسط مقام معظم رهبری، خانواده واحد بنیادی و سنگ بنای جامعه اسلامی و کانون رشد و تعالی انسان و پشتوانه سلامت، بالندگی، اقتدار و اعتلای کشور است و لذا حرکت نظام بایستی معطوف به ایجاد جامعه ای خانواده محور، و تقویت و تحکیم خانواده و کارکردهای اصلی آن بر پایه ی الگوی اسلامی خانواده به عنوان مرکز نَشو و نما و تربیت اسلامی فرزند و کانون آرام بخش باشد.

هفته پیوند اولیا و مربیان که همه ساله از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه اعلام شده است، فرصت مناسبی برای بررسی کارکردها و نقش های انجمن اولیا و مربیان مدارس در گفتمان سازی سیاست های تعلیم و تربیت در خانواده ها، افزایش میزان مشارکت والدین، تبلور آموزه های دینی در خانواده ها و دانش آموزان، همچنین بررسی موانع و آسیب های موجود در ایفای نقش انجمن اولیا و مربیان است.

شعار هفته پیوند امسال نیز با عنوان "مشارکت در مدرسه حق والدین است" اشاره به حقوق والدین در مدارس در خصوص زمینه سازی مناسب برای افزایش میزان مشارکت موثر آن ها در تصمیم سازی و تصمیم گیری مدیریت مدارس دارد.

لذا تدوین نظام مشارکت والدین در مدارس بر مبنای اهداف مندرج در سند تحول بنیادین و رویکردها و سیاست های جدید وزارت آموزش و پرورش به ویژه برنامه های مربوط به سیاست مدرسه محوری در اولویت قرار دارد.


از این رو اداره کل آموزش و پرورش استان البرز نسبت به تدوین شیوه نامه تشکیل "پارلمان اولیا" به منظور ایجاد فرصت مناسب برای افزایش و تقویت میزان مشارکت موثر اولیا در فرآیند مدیریت و راهبری در مدارس و سطوح مدیریتی آموزش و پرورش اقدام نموده است که پس از اخذ مجوز های لازم ذیل شورای انجمن اولیا و مربیان استان و مناطق هم زمان با همایش بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان استان البرز آغاز به کار خواهد کرد.

اینجانب ضمن تبریک این هفته به همه پدران، مادران، دانش آموزان و مربیان مدارس استان ، امیدوار هستم در این ایام که مقارن با ایام اربعین حسینی است در سایه همدلی و مشارکت حداکثری اولیا و مربیان شاهد شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای دانش آموزان و رشد و بالندگی همه جانبه آنان مطابق با آموزه های تربیتی حضرت اباعبداله الحسین (ع) برای فردایی بهتر باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار