مدرسه خیرساز در یکی از محلات رشت افتتاح شد

رشت ( پانا) - مدرسه خیرساز مرحوم «فرنگیس سلیمانی » با صرف 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در محله پیرکلاچای رشت به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۹۶۱۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه خیرساز در یکی از محلات رشت افتتاح شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، این مدرسه با زیربنای یک هزار و 371 متر مربع و به مساحت 2 هزار و 100 متر مربع در سه طبقه و 9 کلاس درس ساخته شده است. مدرسه دخترانه دوره دوم متوسطه مرحوم فرنگیس سلیمانی با صرف 2 میلیارد و 300 میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده که یک میلیارد و 250 میلیون تومان خیران مشتمبل بر سیده خدیجه آرین و محمدحسین عادلی هزینه کرده‌اند.

خانم خدیجه آرین متولد رشت است و تا سال 1391 دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی بوده است. محمدحسین عادلی متولد 1331 اهواز است و ریاست بانک مرکزی و سفارت ایران در کشورهای ژاپن، انگلیس و کانادا بخشی از سمت‌های اجرایی وی در سال‌های گذشته است.

مدرسه مرحوم «فرنگیس سلیمانی» که عملیات ساخت آن از سال 97 آغاز شده، علاوه بر کلاس درس، دارای آزمایشگاه، کتابخانه، نمازخانه، اتاق مشاوره و سالن اجتماعات است.

استاندار گیلان در آیین افتتاح این مدرسه خیرساز در محله پیرکلاچای رشت با اشاره به پیشگامی خیران در ساخت اماکن عام المنفعه اظهار کرد: تحکیم روحیه همبستگی و کمک به دولت از کارکردهای مهم افزایش کارهای خیری است.

ارسلان زارع با اشاره به سیل اخیر در نه شهرستان استان و خسارات وارده گفت: خیران در زمینه استانداردسازی و مقاوم‌سازی فضای آموزشی می‌توانند به یاری دستگاه‌های اجرایی بشتابند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این مراسم گفت: از ابتدای فعالیت مجمع خیران مدرسه‌ساز گیلان ۲۵۶مدرسه با 1189 کلاس با کمک 108میلیارد تومانی خیّران در گیلان ساخته شده است.

نادر جهان‌آرای افزود: هم اکنون ۱۵۰ مدرسه در گیلان در حال ساخت است که خیران در ساخت یک‌سوم آن‌ها مشارکت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار