حذف آموزش زبان انگلیسی، بی توجهی به فلسفه آموزش و پرورش تطبیقی است

کاشان (پانا) - رییس انجمن آموزش و پرورش تطبیقی ایران گفت: در کمال تعجب و تاسف شاهد ارائه پیشنهادی هستیم که نشان از عدم توجه به فلسفه وجودی علم آموزش و پرورش تطبیقی و درس آموزی از تجارب بشری برای پرهیز از حرکت قهقرائی و تکرار تلخ تاریخ دارد.

کد مطلب: ۹۶۱۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
حذف آموزش زبان انگلیسی، بی توجهی به فلسفه  آموزش و پرورش تطبیقی است

عباس معدندار در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: ارائه پیشنهاد نمایندگان مجلس برای حذف درس زبان انگلیسی از برنامه درسی مدارس کشور مایه تاسف و تعجب بسیار است.
وی افزود: در حالی که مطالعات تطبیقی نشان می دهد به ویژه در طی دو دهه اخیر و در هر دو گروه کشورهای پیشرفته و در حال توسعه توجه دست اندرکاران نظام های آموزشی به افزایش کمی و اعتلای کیفی زبان های خارجی روندی صعودی یافته پیشنهاد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی حرکتی برخلاف نوآوریهای جهانی است.
وی تصریح کرد: پیشنهاد اخیر برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مبین غفلت آنها از واقعیت های مبتنی بر نقش نظام آموزشی برای اعتلای قدرت ملی و حضور قوی در رقابت های بین المللی است.
وی تاکید کرد: من به عنوان عضو انجمن آموزش و پرورش تطبیقی ایران، این انتظار را داشتم که بعد از تاکیدهای متخصصان تعلیم و تربیت، آموزش زبان های زنده دنیا به دوره ابتدایی تعمیم یابد.
معدندار گفت: به عنوان یک معلم و عضوی از جامعه تعلیم و تربیت ایران معتقدم که ارائه و تصویب این پیشنهاد، شایسته زندگی در هزاره سوم و ملت با فرهنگ ایران نیست و امیدوارم که همه دست اندرکاران نظام آموزشی و متخصصان تعلیم و تربیت کشور، با این پیشنهاد به طور آشکار مخالفت آشکار کنند.

57 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارائه طرحی خواستار اختیاری شدن آموزش زبان انگلیسی در مدارس و واگذاری آن به آموزشگاههای آزاد با هزینه خانواده ها شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار