مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی اعلام کرد: غربالگری بینایی 170 هزار کودک 3 تا 6 ساله در سال گذشته

اشتغال مشکل عمده نابینایان است

تبریز (پانا) - مدیر کل بهزیستی استان گفت که پیشگیری از نابینایی و تنبلی چشم در اولویت کارمان قرار دارد که در این راستا سال گذشته بینایی ۱۷۰ هزار کودک 3 تا 6  ساله مورد بررسی قرار گرفت.

کد مطلب: ۹۶۱۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی اعلام کرد: غربالگری بینایی 170 هزار کودک 3 تا 6 ساله در سال گذشته

محسن ارشد زاده در همایش روز جهانی عصای سفید که با شعار فرصت های برابر در تالار معلم تبریز برگزار شد، گفت: در حال حاضر ۱۷ هزار نفر نابینا و کم بینا در استان وجود دارد که ۱۰ هزار نفر آنان از خدمات مستمر بهزیستی استفاده می کنند و مابقی نیز بر اساس نیاز خدمات دریافت می کنند.‌

وی گفت: در تلاشیم که بتوانیم بخش عمده ای از مشکلات نابینایان را رفع کنیم که در این راستا، در سال گذشته به تمامی کسانی که پرونده تکمیل شده در بهزیستی داشتند کمک کرده ایم.

مدیر کل بهزیستی استان افزود: پیشگیری از نابینایی و تنبلی چشم در اولویت کارمان قرار دارد که در این راستا سال گذشته، بینایی ۱۷۰ هزار کودک 3 تا 6 ساله مورد بررسی قرار گرفت.

ارشدزاده ضمن تاکید بر اهمیت تحصیل نابینایان گفت: ۳۷۲ نفر دانشجوی نابینا داریم که به هزینه تحصیل آنها کمک کرده ایم.

وی با تاکید بر این که سعی می کنیم سهمیه سه درصد استخدام معلولان نابینا را پیگیری کنیم، گفت: با وجود مشکلات بسیار زیاد توانسیتم ۳۱۶ نفر از نابینایان و کم بینایان را وارد بازار کار کنیم و در این راستا ۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال داده شده است.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: آموزش و توانبخشی کودکان و خانواده ها بسیار مورد اهمیت است که در این راستا بهزیستی توانسته است ۵۰۰ قلم لوازم توانبخشی مثل دستگاه بزرگ نما و عصای سفید تهیه کند و در راستای تامین نیاز نابینایان با کمک بهزیستی استان ۶۳ نفرصاحب مسکن شده اند.

وی با اشاره به تحریم اقتصادی آمریکا علیه ایران گفت: متاسفانه تحریم ظالمانه آمریکا اقشار آسیب پذیر را تحت تاثیر قرار داده است و افرادی که دچار معلولیت هستند بیشترین آسیب را می بینند که ما موظفیم مشکلات را به سازمان های مرتبط انتقال دهیم تا بتوانیم قسمتی از هزینه ها را تامین کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار