سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد:

به جای حذف ۴ صفر باید تورم را کاهش دهیم

تهران (پانا) - « به جای حذف چهار صفر که تاثیری در اقتصاد ندارد باید تورم را کاهش دهیم». این اظهارات مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه است.

کد مطلب: ۹۶۰۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
به جای حذف ۴ صفر باید تورم را کاهش دهیم

به گزارش ایلنا، محمد مهدی مفتح در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره حذف چهار صفر از پول رایج کشور گفت: سال‌هاست که این صفرها حذف شده است و مردم به جای یک میلیون ریال و پانصد هزار ریال می‌گویند صد هزار تومان و پنجاه هزار تومان؛ آیا این کار تأثیری در اقتصاد داشته است؟

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حذف چهار صفر که در متغییر‌های اساسی اقتصاد مانند اشتغال، تورم و تولید ناخالص داخلی تاثیری ندارد، اصلاحات اقتصادی را باید به نحوی انجام دهیم در این متغییر‌های اساسی موثر واقع شود.

او ادامه داد: درست است که با حذف چهار صفر مبادلات اقتصادی با تسهیل بیشتری صورت می‌گیرد که یک معیار خوب اقتصادی است اما با تورم بالایی که ما داریم این کار درست و کارشناسی نیست زیرا با سرعت به حالت قبلی باز می‌گردد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیستم اقتصادی کشورهای که صفرهای زیادی از پول ملی‌شان کم شده است، گفت: در تجربه‌های کشورهایی که چنین اتفاقی افتاده، آن‌ها ابتدا تورم‌شان را کنترل کردند و بعد دست به حذف صفر از پول‌شان زدند.

او همچنین بیان کرد: اگر ما هم قصد داریم از پول ملی‌خودمان صفری را حذف کنیم باید ابتدا تورم‌مان را کاهش دهیم و کنترل کنیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید تمامی سیاست‌ها، کنترل‌ها و اقدامات ما متمرکز بر افزایش تولید ناخالص ملی، کنترل تورم و افزایش اشتغال باشد.

او خاطرنشان کرد: حذف چهار صفر از پول رایج برای مردم نگرانی ایجاد کرده است و آنان فکر می‌کنند دارایی‌هایشان کاهش پیدا کرده است.

مفتح ادامه داد: یک پیرزنی اندک سرمایه دارد و بانک گذاشته و سودش را می‌گیرد و از آن زندگی‌اش را می‌گذراند حالا شما به او بگوئید حذف چهار صفر تأثیری ندارد اما او فکر می‌کند که دارایی‌اش رو به کاهش است.

مفتح در خاتمه گفت: حذف چهار صفر کار مناسبی نیست. در دولت قبل هم مطرح شد اما مسکوت ماند، این کار نتیجه مثبتی ندارد فقط برای مردم نگرانی ایجاد می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار