محمد علی وکیلی :مبارزه با فساد،نظام مالیاتی کشوروامور گمرکات را هوشمند سازی کنیم

اسلامشهر (پانا) - همایش هم اندیشی تجار و تولیدکنندگان اسلامشهر با اتاق بازرگانی ایران و آفریقا با حضور نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی،سفیر آفریقای جنوبی و نمایندگان کشورهای الجزایر،تونس ، سنگال و مصردر سالن همایش های فرمانداری اسلامشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۹۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
محمد علی وکیلی :مبارزه با فساد،نظام مالیاتی کشوروامور گمرکات را هوشمند سازی کنیم

در این نشست محمد علی وکیلی عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار داشت : در پهنه استان تهران ما از ظرفیتهای بسیاری برخوردار هستیم که دیده نمیشوند و در شهرستانهای اطراف تهران از جمله اسلامشهر بهتر به چشم میاید و برگزاری این جلسه در راه تسهیل روابط بازرگانان و تجار اسلامشهری با اتاق بازرگانی ایران و آفریقا از اهمیت خاصی برخوردار است.

او در ادامه افزود:در کشور ما بخش تولید امکانات بازرگانی کمتر دارد و بخش بازرگانی هم به این صورت و یکپارچگی هردو بخش یک ضرورت به شمار میرودو البته ادغام سه وزارتخانه به نظر من یک گاف بزرگ بودو خاطر نشان کرد،اقتصاد ایران در نتیجه تحریم‌ها دنده عقب به سمت اقتصاد دولتی داشت، در حالی که باید اصل چهل و چهار را حاکم میکردیم.

او اذعان داشت: در مجلس شورای اسلامی و قبل از آن دولت،لایحه ای را تنظیم کردیم که بخش بازرگانی از صنعت جدا شود و منتظر نظر نهایی شورای نگهبان هستیم که با برقراری امتیازات و معافیتهای مختلف و توجه به ارزش افزوده که درنهایت باید مشخص شود این ارزش افزوده از مبدا باید محاسبه شود یا در مرحله نهایی کالا،میتوان رنسانسی را بوجود آورد.

وکیلی تصریح کرد: تب جامعه ما ضد فساد شده ودر حوزه تولید و بازرگانی اکثر کارآفرینان در دادگاهها حاضر میشود و این شائبه را برای تجارت و بازرگانی ما حتی با دیگر کشورها بوجود میاورد که همه این افراد فاسد هستند.

او گفت:مبارزه با فساد را از ریشه پیگیری کنیم و لذت عدالت راهمه احساس کنند و نباشد این مورد که تر و خشک به نام مبارزه با فساد بسوزند.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زمینه دسترسی آسان همه آحاد ملت را به اطلاعات فراهم کنیم،رانت و امضای طلایی را نشانه فساد بدانیم و یک سیکل معیوب و دور تسلسل را ادامه ندهیم و فاسد تحویل دهیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:مبارزه با فساد،نظام مالیاتی کشور،امور گمرکات را هوشمند سازی کنیم و به کارآفرینان و بازرگانان اعتماد داشته باشیم و بدانیم اقتصاد مقاومتی و بومی سازی دانش داخلی آرزوی دیرینه ملت ما است و ایران اسلامی با مقاومت در برابر تحریم هاسربلند و پیروز خواهد بود.

/خبرنگار: ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار