روایت یک مدرسه موفق در منطقه۱۴

تهران (پانا) - در حال حاضر مدارس دوره دوم متوسطه برنامه ها‌ی ویژه‌ای برای موفقیت دانش‌آموزانشان در کنکور سراسری تدارک می‌بینند، اما اینکه تا چه حد موفق می شوند خود جای فکر و تامل دارد. یکی از این دبیرستان هایی که امسال همچون ستاره در سطح منطقه 14 با کسب رتبه اول و همچنین در شهر تهران با کسب رتبه پنجم درخشید، دبیرستان نمونه دولتی دکتر حسابی است.

کد مطلب: ۹۵۸۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
روایت یک مدرسه موفق در منطقه۱۴

محمد علی عبداللهی مدیریت مدرسه دکتر حسابی، دارای مدرک کارشناسی است. حدود ۳۲ سال سابقه کار دارد که ۳۰ سال است مدیریت مدارس را به عهده دارد. هنگامی که در این دبیرستان مدیریت را پذیرفت شاهد رشد همه جانبه‌ی دانش‌آموزان در کلیه سطوح علمی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی بود که خدا را سپاسگزار است.
از محمد علی عبداللهی درخواست شد تا علت انتخاب شغل معلمی و مدیریت را توضیح دهد؛ او می گوید به چند دلیل شغل معلمی را پذیرفته است: اول اینکه من شغل معلمی را با عشق و علاقه انتخاب کردم و هنگامی که این مسئولیت را پذیرفتم طبیعی است که باید برای این کار تمام وقتم را صرف کنم. دوم، من دانش آموزان را به چشم یک امانت می بینم که باید در نظم و رشدشان تمام وقت در خدمتشان باشم. سوم، اعتقاد دارم که هر فرد باید تلاش را از خود شروع کند تا اصلاح و پیشرفت حاصل شود.
او در مورد برنامه های درسی مدرسه می گوید: برنامه های درسی دبیرستان به نحوی تدوین شده است که دانش آموزان نیازی به حضور در موسسه های درسی نداشته باشند. مدرسه دارای امکانات کافی و مناسب برای مطالعه و رشد در تمام زمینه‌ها است.
علیرضا اسماعیلی، معاون پرورشی مدرسه نیز تلاش دانش‌آموزان و حضور در تعطیلات تابستان در مدرسه را از عوامل موفقیت دانش‌آموزان بیان کرده و می افزاید: ما از ابتدای تابستان هشت هفته کلاس تابستانی به صورت منظم برگزار کردیم که در آنها از دبیران مجرب استفاده شد، در کنار این نیز تلاش خود دانش آموزان باعث کسب این رتبه های خوب و عالی شد.
او می گوید: برنامه هایی که مدرسه اجرا می کند توسط مشاورین پایه دوازدهم تهیه و تنظیم شده است از قبیل، ساعت های مطالعاتی اضافه بر مدرسه در داخل مدرسه، کلاس های آموزشی، برنامه های درسی در ایام عید و...
علیرضا اسماعیلی درباره سیستم های آموزشی می افزاید: اگر سیستم های آموزشی اعم از دبستان و راهنمایی از همان ابتدا سال برنامه ریزی خوبی داشته باشند به هیچ عنوان دانش آموزان تنبل بار نمی آیند و وقتی وارد دبیرستان می شوند، می توانند به راحتی با برنامه های مدرسه جلو بیایند که این مطلب در مدرسه ما کاملا قابل مشاهده است.
در راستای صحبت های علیرضا اسماعیلی با سعید آرمیون از مشاورین پایه دوازدهم درباره سطح علمی دانش آموزان گپ و گفتی انجام شد. آرمیون می گوید:‌دانش آموزان در دبیرستان نمونه دولتی دکتر حسابی با فیلتر آزمون ورودی وارد مدرسه می شوند؛ بنابراین سطح علمی بالاتری نسبت به دیگر دبیرستان های دولتی خواهند داشت.
او همچنین درباره برنامه های مدرسه می افزاید:‌ما با برنامه ریزی های مناسب از پایه دهم دانش آموزان را با نحوه درست تست زنی و آزمون های مختلف آشنا می کنیم. می توان برنامه های مدرسه را در چند موضوع خلاصه کرد:
1_تقویت بنیه دانش آموزان در دروس پایه:ریاضی،فیزیک،زیست و شیمی.
2_برگزاری کلاس های المپیاد،تست زنی و کلاس های همایشی.
3_برگزاری جلسات مشاوره به صورت های گروهی و فردی.
4_برگزاری اردوهای مطالعاتی برای دانش آموزان.
سعید آرمیون همچنین درباره ادامه داشتن چنین آمار هایی تاکید می کند و می گوید: اگر برنامه های مدرسه با همین روال جلو برود، قطعا در سال های آینده باز هم شاهد کسب رتبه های درخشان خواهیم شد.

*مرتضی شفقی، دانش آموز خبرنگار منطقه ۱۳

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار