کل جنگل های گیلان زیر پوشش طرح های حفاظتی قرار دارد

رشت (پانا) - معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه امسال کل جنگل های گیلان زیر پوشش طرح های حفاظتی قرار دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم درصد قاچاق چوب و تصرف عرصه را کاهش دهیم.

کد مطلب: ۹۵۸۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
کل جنگل های گیلان زیر پوشش طرح های حفاظتی قرار دارد

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی گیلان ، با بیان اینکه اجرای طرح تنفس از سال 96 در دستور کار دولت قرار گرفته است، گفت : استان گیلان به عنوان استان اول بهره برداری از جنگل های طبیعی را تعطیل و با مجریان طرح های جنگلداری تصفیه حساب کرد.

عبدالهی از تخصیص اعتبارات دولتی برای اجرای طرح های حفاظت از جنگل ها خبر داد و افزود: به منظور تامین چوب آلات مورد نیاز صنایع سلولزی که به واسطه توقف بهره برداری از جنگل دچار کمبود شده اند، توسعه زراعت چوب را دنبال می کنیم.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تعهد سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در برنامه ششم را زراعت 75 هزار هکتاری چوب در کل کشور دانست و تصریح کرد: سهم گیلان 6 هزار و 600 هکتار است که تاکنون دو هزار و 200 هکتار شناسایی و تهیه طرح شده و 700 هکتار واگذار شده است. البته واگذاری طرح به صنایع به مدت 10 سال صورت گرفته و واگذاری عرصه نداریم.

عبدالهی از واگذاری یک هزار و 500 هکتار تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: هدف اول در توسعه زراعت چوب توسعه گونه صنوبر در مناطقی است که پوشش این گونه وجود دارد.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی گیلان با اشاره به پیش بینی افزایش قاچاق چوب به دنبال اجرای طرح تنفس، اضافه کرد: قاچاق چوب در شرایط توقف بهره برداری از جنگل ها طبیعی است، اما میزان کشفیات حاکی از آن است که توانستیم با کمک قوه قضائیه و نیروی انتظامی در برخورد با قاچاقچیان حرفه ای قاچاق چوب را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه امسال کل جنگل های گیلان زیر پوشش طرح های حفاظتی قرار دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم درصد قاچاق چوب و تصرف عرصه را کاهش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار