واکنش موسوی به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در مورد یکی از اتباع ایرانی را «مداخله‌جویانه» خواند.

کد مطلب: ۹۵۸۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
واکنش موسوی به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه

سیدعباس موسوی در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در مورد یکی از اتباع ایرانی اظهار کرد: «تابعیت مضاعف اتباع ایرانی وفق قوانین جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته نشده و لذا خانم عادلخواه یک تبعه ایران محسوب و به عنوان یک ایرانی از تمامی حقوق شهروندی شناخته شده برای اتباع ایرانی بهره مند است.»

او با تاکید بر اینکه پرونده خانم عادلخواه در چارچوب قوانین دادرسی عادلانه کشور با دقت توسط قوه قضائیه در حال رسیدگی می باشد، مداخله وزارت خارجه فرانسه در پرونده اتباع ایران را فاقد موضوعیت و وجاهت دانست و خاطرنشان کرد: «این اقدام نه تنها کمکی به حل موضوع نمی کند، بلکه منجر به پیچیده تر شدن روند دادرسی خواهد شد.»

سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی این اقدام دولت فرانسه را به منزله مداخله در امور داخلی ایران توصیف کرد و آن را غیر قابل پذیرش خواند.

اگنس فون درمول، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز پنجشنبه (۱۱ مهر) بار دیگر از مقام‌های جمهوری اسلامی ایران خواسته بود که فریبا عادلخواه، پژوهشگر ایرانی - فرانسوی، را آزاد کنند.

او در پاسخ به پرسشی در مورد آخرین وضعیت این پژوهشگر ایرانی - فرانسوی زندانی گفته بود که «فرانسه وضعیت فریبا عادلخواه، هموطنمان را از نزدیک زیر نظر داریم. فرانسه چندین بار درخواست آزادی خانم عادلخواه و اجازه دسترسی کنسولی را مطرح کرده است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه همچنین تصریح کرد: «مقام‌های ایران با استناد به تابعیت ایرانی او اجازه دسترسی کنسولی نداده‌اند. اما در این مدت به خانواده (فریبا عادلخواه) چند بار اجازه ملاقات با او را داده‌اند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار