فرمانده ناجا تاکید کرد

ضرورت استفاده از تجهیزات و فناوری‌های جدید

تهران (پانا) - فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه امروز بدون استفاده از تجهیزات و فناوری‌های به روز کمتر می‌توان ایمنی، امنیت و آرامش را در جامعه محقق کرد، گفت توسعه فناوری‌ها به صورت مستقیم در ایجاد امنیت و آرامش در جامعه تأثیر تعیین کننده‌ای دارد.

کد مطلب: ۹۵۷۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت استفاده از تجهیزات و فناوری‌های جدید

به گزارش سایت پلیس، سردار حسین اشتری در هجدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی ( IPAS2019)، اظهار کرد: در زمان جنگ، دشمن بعثی با تمام توان و با کمک‌های دنیا به ایران که نظامی نوپا و تازه تأسیس داشت، حمله کرد؛ رزمندگان ما در این جنگ کمترین تجهیزات و امکانات را داشتند اما به حول و قوه الهی و با همت مردم عزیز و رزمندگان سراسر کشور و همچنین حضور مردم در قالب بسیج، پس از 8 سال دفاع مقدس، پیروزی از آن مردم ما شد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در مقطع کنونی، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا در آتش فتنه و جنایات عوامل استکبار کفر جهانی می‌سوزد و آرامش و امنیت را از ساکنان آن سلب کرده که پیام‌های مختلفی را به همراه دارد، گفت: یکی از مهم‌ترین آنها ثبات، توأم با اقتدار جمهوری اسلامی ایران است، که به پشتوانه درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب و فرماندهی ایشان، اقتدار نیروی‌های مسلح و وحدت و پایمردی ملت سرافراز ایران حاصل شده و توانسته با وجود همه دسیسه‌ها، اقدامات و تحریکات سوء دشمن با خنثی کردن همه شیطنت‌ها بر مشکلات فائق آید.

این مقام انتظامی کشور ادامه داد: عزم و اراده ملی برای تحقق سند چشم‌انداز کشور بر پایه اقتصاد مقاومتی یکی از عمده خواسته‌های به حق جامعه است که از زوایای مختلف می‌توان آن را در عرصه محصولات و نوآوری‌های آشکار در چنین نمایشگاه هایی مشاهده کرد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه موضوع امنیت در همه جوامع به عنوان یک بستر و زیرساخت تلقی می‌شود و جوامع هم برای حیات خود نیار به امنیت دارند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «امنیت و دیگر حقوق اولیه، حق همه شهروندان با هر سلیقه و گرایشی است حتی مخالفان نظام»؛ لذا نیروی انتظامی براساس همین دستور، خود را موظف به خدمت رسانی به همگان می‌داند مگر کسی که بخواهد از این حق سوء استفاده کرده و امنیت دیگران را مخدوش کند.

وی با بیان اینکه امروز بدون استفاده از تجهیزات و فناوری‌های به روز کمتر می‌توان ایمنی، امنیت و آرامش را در جامعه محقق کرد، تصریح کرد: توسعه فناوری‌ها به صورت مستقیم در ایجاد امنیت و آرامش در جامعه تأثیر تعیین کننده‌ای دارد؛ فناوری‌های جدید به نهادینه شدن رفتارهای قانونی و انضباط اجتماعی و قانون‌گرایی و تغییر در سبک زندگی و الگوی مصرف می‌تواند مستقیما موثر و کمک کننده باشد.

سردار اشتری با بیان اینکه جوامع پیچیده امروز را نمی‌توان با تکنیک‌ها و روش‌های سنتی و دستی و دیروزی اداره کرد، خاطر نشان کرد: استفاده از تجهیزات و فناوری‌های جدید برای جوامع یک انتخاب از میان انتخاب‌های موجود نیست، بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است؛ فناوری‌های نوین این امکان را می‌دهد که ما وظایف و مأموریت‌مان را با سرعت، دقت و با صحت انجام دهیم.

فرمانده ناجا افزود: حمایت‌های مادی و معنوی نمایشگاه برای حضور مخترعان و پژوهشگران فرصتی فراهم می‌آورد تا آنان به راحتی بتوانند دستاوردهای خود را ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه حوزه فعالیت‌های مرتبط به امنیت و پلیس از مهم‌ترین دغدغه‌های یک جامعه به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: برهمین اساس نظارت و توجه ویژه‌ای از سوی مسئولان و اقشار مختلف مردم بر این گردهمایی سالانه وجود دارد و این امر موجب شده تا شرکت‌های متقاضی برای حضور در آن، خود را در بالاترین سطح آمادگی از ارائه محصولات متنوع و با کیفیت قرار دهند.

وی گفت: نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی ( IPAS2019)با هدف ایجاد و القای احساس امنیت برای بازدیدکنندگان و مخاطبان عزیز و با شعار «پلیس، امنیت و ایمنی، پشتوانه رونق تولید» و نگاه ویژه به توسعه امنیت عمومی و مردم محور برپا شده است تا با واقف بودن به آن که هر موفقیتی در حوزه نظم و امنیت به دست می‌آید همه آحاد جامعه از آن بهره خواهند برد.

سردار اشتری با بیان اینکه در مقابل، تک تک افراد جامعه نیز باید تمام توان خود را در حفظ و پایداری امنیت به کار گیرند و به عنوان جزئی تأثیر گذار در بقاء و ارتقاء امنیت سهیم باشند، تأکید کرد: این تأثیرگذاری و مشارکت در تحقق شعار «همه برای امنیت» با حضور فعال و دلسوزانه عزیزان تلاشگر حوزه تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی در این نمایشگاه خصوصا تولید کنندگان داخلی به خوبی ملموس و قابل درک است.

این مقام انتظامی کشور ادامه داد: آنچه مطلوب است امنیتی فراگیر و همه نگر است و از سوی دیگر، امنیتی پایدار است که همه در حفظ و تداوم آن سهیم باشند.

فرمانده ناجا افزود: نیروی انتظامی در راستای گسترش فناوری و موضوعات پیشرفته و سطوح مختلف هوشمندسازی در جامعه مانند مدیریت هوشمند،شهرهوشمند،شهروندهوشمند، زیرساخت‌های هوشمند، حمل و نقل هوشمند و ... گام‌های بسیار خوب و چشمگیری در جهت ایجاد پلیس هوشمند برداشته که بعضی از نتایج آن مانند توانمندسازی، افزایش اثربخشی و کارآیی، مدیریت هزینه‌ها، ارتقای امنیت اجتماعی و بالابردن اعتماد عمومی جامعه نسبت به پلیس را در برداشته است.

سردار اشتری تصریح کرد: اکنون برنامه راهبردی نسل اول پلیس الکترونیک مطابق با اصولی همچون سرعت، صحت، دقت و کارآمدی اجرا شده و چارچوب کلان گذر به نسل دوم یعنی پلیس هوشمند نیز در حال اجرا است.

وی گفت: پیشرفت در حوزه فناوری باعث شده تا اهداف پلیس از پاسخگویی به تماس‌های مردمی و پیگیری جرایم، فراتر رفته و به سمت پیش‌بینی و پیشگیری جرایم و کاهش نرخ جرایم پیش برود؛ از این رو به کارگیری راهبردهای اشاره شده می‌تواند تأثیر بسزایی در رسیدن نیروی انتظامی به اهداف خود داشته باشد.

سردار اشتری با بیان اینکه انتخاب مفهوم پلیس هوشمند از سر اتفاق و باری به هر جهت نبوده است، گفت: این مفهوم از یک خاستگاه «معرفتی» و ضرورت «کاربستی» حکایت دارد.

وی گفت: خاستگاه معرفتی پلیس هوشمند؛ الگویی است که پلیس در چارچوب رهنمودهای راهبردی رهبر فرزانه انقلاب در قالب مفاهیمی همچون مجاهد مسئول و یار مهربان، پلیس مقتدر و خدمت رسان و نظایر آن و همچنین براساس تحولات روزافزون مفهوم سازی و عرضه شده است.

فرمانده ناجا به حضور 50 شرکت دانش بنیان در نمایشگاه ایپاس 2019 اشاره و بیان کرد: رویکرد ویژه‌ای برای حمایت از آنها انجام شده،همچنین21 کشور خارجی در این نمایشگاه نمایندگانی دارند که این امر نشان از قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علی رغم تحریم‌های ظالمانه دارد.

وی بیان کرد: پلیس ایران بر آن است که با توجه به حیطه وظایف و مأموریت‌های خطیر و محوله، حفظ امنیت و آرامش جامعه را سرلوحه امور و دستور کار جاری داشته باشد، ضرورت ارتقای سطح توانمندی‌های ذاتی برای دستیابی به اهداف مقرر مانند تأمین حقوق حقه مردم و حفاظت از دستاوردهای انقلاب مدنظر پلیس است.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: بحران آفرینی‌ها و جریان‌های انحرافی و اغواگرانه دشمن و دسیسه‌های عوامل تبهکار و باندهای فساد از طریق تجهیز نیرو به ابزار و لوازم با فناوری روزآمد نوین شناسایی و پیشگیری می‌شود.

فرمانده ناجا، آموزش، پژوهش و جامعه محوری را از رویکردهای مهم این نیرو عنوان و تصریح کرد: برآیند ایفای هر چه بهتر مأموریت‌های محوله کاهش جرایم در جامعه است که به این مقوله توجه جدی داشته‌ایم.

این مقام انتظامی کشور با بیان اینکه اصولا تحریم‌ها هیچ گاه نتوانست و نمی‌تواند پلیس را از نیل به آرمان‌ها و وظایف خود دور کند، گفت: معتقدیم تحریم‌ها موجب سرعت دهی پیشرفت براساس مقیاس‌های بومی است که مصداق بارز آن ایجاد این نمایشگاه در سال «رونق تولید» به منظور حمایت از تولید ملی، زمینه‌سازی اشتغال و رشد و توسعه اقتصادی با تکیه بر توان داخلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار