مخالفت با خنده‌های روحانی ریشه در چه دیدگاهی دارد

دیپلماسی هراسی؛ از قهوه با میتران تا خنده با مکرون

تهران (پانا) - فیلمی که امروز بسیار در فضای مجازی دست به دست شد، فیلم گفت‌وگوی رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس با حسن روحانی است و رئیس جمهوری ایران در پاسخ به پیشنهاد مصرانه آن دو، بلند می‌خندد؛ اما راز خنده های روحانی مقابل امانوئل مکرون و بوریس جانسون چیست؟

کد مطلب: ۹۵۷۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد که رئیس‌جمهور فرانسه روز سه‌شنبه در نیویورک بسیار تلاش کرده تا دیداری میان دونالد ترامپ و حسن روحانی ترتیب دهد، اما این تلاش‌های او به نتیجه نرسید.

طبق گزارشها، در این دیدار سرپایی نیز نخست وزیر فرانسه بار دیگر پیشنهاد دیدار روحانی و ترامپ را برای چندمین بار مطرح کرده و جانسون نیز از سخن او حمایت می‌کند. برخی خبرنگاران این گونه نوشته‌اند که مکرون به روحانی گفته: اگر این کشور را ترک کنی و ترامپ را نبینی، از دست دادن یک فرصت است....چون شما که تا مدتی برنمی‌گردی و ترامپ هم به تهران نمی‌آید. بوریس جانسون هم به روحانی گفته: موافقم، شما باید در لبه استخر بایستید و همزمان در آن بپرید.

پاسخ روحانی اما خنده‌ای با صدای بلند است؛ پاسخ به درخواست مصرانه دو مقام اروپایی که تنها تکرارکننده تمایل رئیس جمهور آمریکا هستند و امتیازی هم برای عرضه ندارند. شیخ دیپلمات نیز با خنده بلند خود نشان می‌دهد این خواسته خنده‌دار است و برای تهران قابل پذیرش نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار