مراسم محوری بازگشایی مدارس در سیستان و بلوچستان برگزار شد

رخشانی: جامعه با شروع مهر احیا می‌شود و خون در شریان آن جاری می گردد.

زاهدان (پانا)_ مراسم محوری بازگشایی مدارس در سیستان و بلوچستان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش این استان و مسئولان کشوری و لشکری درسالن ذوالفقار ناحیه ۲ زاهدان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۵۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مراسم محوری بازگشایی مدارس در سیستان و بلوچستان برگزار شد

حمیدرضا رخشانی صبح امروز در مراسم محوری بازگشایی مدارس اظهار کرد: تعداد دانش آموزانی که امسال در سراسر این استان مشغول به تحصیل هستند بیش از 776 هزار نفر است که در 6 هزار و چهل و یک مدرسه و ۳۷ هزار و ۹۶۸ کلاس درس تحصیل خواهند کرد.

او افزود: تعداد ۳۹ هزار و ۵۷۱ معلم مسئولیت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را در سرتاسر استان برعهده دارند و به آنها خدمت رسانی خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان در حوزه نیروی انسانی و فضای آموزشی با کمبود جدی مواجه است، ابراز کرد: ما به ازای هر19 نفر دانش آموز یک معلم و به ازای هر دانش آموز ۳/۳۷ متر مربع فضای آموزشی داریم که با توجه به سطح کشور به ازای هر ۱۳ نفر دانش آموز یک معلم و برای هر دانش آموز ۵.۲۱ متر مربع فضای آموزشی دارند با کمبود جدی روبرو هستیم.

رخشانی عنوان داشت: در سطح استان با کمبود ۱۵ هزار نفری معلم و ۱۱ هزار کلاس درسی مواجه هستیم که با همکاری و همراهی دولت، وزیر آموزش و پرورش و معاونین وزارت آموزش و پرورش توانسته ایم تا حدودی این کمبودها را جبران کنیم.

او با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۸ - ۹۹ هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد بود، بیان کرد: به کمک خیرین و اداره نوسازی توسعه و تجهیز مدارس بیش از ۶۰۰ کلاس درس و تحویل دستگاه تعلیم و تربیت داده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه ما در هر کلاس درس به طور میانگین ۲۳ نفر دانش آموز داریم لذا شرایط برای حضور دانش‌آموزان بیشتر در سطح استان فراهم است و نیازمند آن است که خانواده‌ها برای تحصیل فرزندانشان به مدارس مراجعه کنند.

رخشانی در پایان با اشاره به آموزش مهارت های علمی حرفه‌ای و زندگی که وظیفه آموزش و پرورش هستند خاطرنشان کرد: مهارت هایی که باید آموزش داده شود به عنوان اصول اساسی هستند که در سند تحول بنیادین از آنها شده است و باید با کمک هم و رعایت صداقت صراحت و صمیمیت آنها را عملی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار