برگزاری تعزیه نفس عمل از بیان احلا من العسل در شیراز

شیراز(پانا)- کارگردان و مدیراجرایی گروه هنری اباعبدالله الحسین شیراز از اجرای بزرگترین تعزیه میدانی در 29 شهریورماه در شیراز خبرداد و عنوان تعزیه امسال رانفس عمل از بیان احلا من العسل برشمرد و گفت: عوامل این تعزیه را 200نفر هنرور و هنرپیشه تشکیل می دهد که هنرورهای این تعزیه از کودکان 5 ساله تا افراد مسن 70 ساله ای هستند که به عشق اهل بیت ایفا نقش می کنند.

کد مطلب: ۹۵۴۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری تعزیه نفس عمل از بیان احلا من العسل در شیراز

محمدرضا زراعتی بیان داشت:مراسم تعزیه امسال در29شهریورماه در ساعت 16 حدفاصل میدان کوزه گری چهار راه مقر جنب پارک جوان در صحرای دوراه قلعه به نمایش گذاشته می شود.

زراعتی با اشاره به گروه اصلی این تعزیه که 50نفر هستند اظهار داشت: پیش بینی می شود مراسم تعزیه امسال با حضور 10هزار بازدیدکننده اجرا شود.

او با اشاره به کار این گروه که تلفیقی از نمایش تعزیه سنتی و نمایش تعزیه است افزود: قوانین تعزیه اصیل ایرانی به همراه جذابیت هایی که در تـئاتر و نمایش مذهبی است تعزیه میدانی را تشکیل می دهند.

کارگردان و مدیراجرایی گروه هنری اباعبدالله الحسین شیراز با اشاره به تفاوت متن تعزیه و موضوع نمایش هرسال افزود:این گروه در ایام مختلف از جمله شهادت و ولادت اهل بیت در سطح شهرستان شیراز و شهرستان های فارس نمایش های مختلف را اجرا می کنند.
زراعتی افزود:یک گروه از گروه هایی که در تعزیه میدانی شیراز ایفا نقش می کنند در روز اربعین در روستای سجل آباد خرامه قسمتی از مصاـٔب حضرت زینب بعد از شهادت امام حسین را به نمایش می گذارند.
او گفت:متن نمایش پس از تحقیق،نویسندگی و رصد وقایع تاریخی که مربوط به آن موضوع می شود در قالب هنر پیاده ،و پس از چند ماه تمرین به صورت نمایش در می آید.
کارگردان و مدیراجرایی گروه هنری اباعبدالله الحسین شیراز افزود: گاهاً از کتب تاریخی ایران مانند شاهنامه، گلستان و بوستان استفاده می شود و این اشعار به متن اضافه و متن تاریخی در قالب هنر و نمایش را با اشعار نو تلفیق می دهد و پس از بررسی و تأیید توسط کارشناسان مذهبی یک نسخه به اداره ارشاد ارسال می شود و پس از تأیید اداره ارشاد شروع به تمرین متن می شود.

به گفته‌ی او این تعزیه راجع به نوع نگرش حضرت قاسم نسبت به مرگ در روز عاشورا است.این گروه تعزیه 4 سال فعالیت در شهرستان شیراز و 10 سال در شهرستان های مختلف را در کارنامه خود دارد.

خبرنگار:فرانک شهسواری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار