با اشاره به جزییات گام سوم:

 بروجردی: گام سوم کاهش تعهدات برجام نشان دهنده جدیت ایران است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه گام سوم کاهش تعهدات برجامی نشان دهنده جدیت ایران است، گفت: اروپاییها در مقابل کارشکنی آمریکا در توافق هسته ای ضعف تمام عیار خود را به نمایش گذاشته و نشان دادند با وجود ادعاهای زیاد جایگاهی در عرصه سیاست ندارند.

کد مطلب: ۹۵۳۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
 بروجردی: گام سوم کاهش تعهدات برجام نشان دهنده جدیت ایران است

به گزارش خانه ملت، «علاءالدین بروجردی» روز سه شنبه با اشاره به جزییات گام سوم کاهش تعهدات برجامی گفت: اقدام ایران در گام سوم نشان از جدیت جمهوری اسلامی برای حفظ منافع ملی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس ادامه داد: کشورهای اروپایی ضعف تمام عیار سیاسی خود را در مقابل آمریکا به نمایش گذاشتند و نشان دادند با وجود همه ادعاهایی که دارند، جایگاهی در مناسبات قدرت در عرصه سیاسی امروز جهان ندارند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی قرارداد چند جانبه ای را امضا کرد که قرار بود کلیه امضاکنندگان به تعهداتشان احترام بگذارند و به آن عمل کنند. ایران به صراحت و کاملا شفاف اعلام کرده اگر طرفین مقابل به تعهداتشان عمل کنند ما نیز اجرای کامل تعهدات را از سر می‌گیریم.

وی با اشاره به گام‌های کاهش تعهدات برجامی ایران، گفت: ایران به طور شفاف و رسمی برنامه زمان بندی شده برای کاهش تعهدات برجامی را اعلام کرده است که از منطق اصولی برخوردار بوده و با برجام منطبق است.

بروجردی اظهار داشت: ایران برای اینکه حسن نیت خود را نشان دهد بارها اعلام کرده اگر اروپایی ها به تعهدات خود عمل کنند ما نیز اجرای کامل برجام را در دستور کار قرار می دهیم که این نشان دهنده صداقت ایران در ارتباط با توافقات بین المللی است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان ادامه پیدا می کند، بیان کرد: ایران از آنچه می گوید ابایی ندارد، آژانس نیز می تواند اقدام های ایران را که کاملا قانونی و مبتنی بر مقررات بین المللی است را رصد کند، ما نیازی به مخفی کاری نداریم، منطقی‌تر این است که آژانس نیز از نزدیک شاهد این تحول باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه ایران نیازی به غنی سازی ۲۰ درصد ندارد، گفت: در ارتباط با راکتور تهران به اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد نیاز داشتیم که در مقطعی آن را تولید و صفحات سوخت را تامین کردیم، بنابراین وقتی نیاز نداریم لازم نیست اقدام مشابه انجام دهیم، با این حال هر زمان نیاز داشته باشیم می توانیم به غنی‌سازی ۲۰ درصد دست پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار