معلم غارنورد لاهیجانی که عکس او روی شیروانی سروصدا به پا کرد: مدرسه برای پاک‌سازی سقف پول نداشت خودم انجام دادم

وقتی با بچه‌ها کار می‌کنم عشق می‌کنم و در کنار علم، توانایی خود را در اختیار بچه‌ها قرار می‌دهم زیرا قرار نیست وقتی موضوعی را بلد هستم برای خود نگه دارم

تهران (پانا) - چندی پیش عکس خانم معلمی که در حال پاکسازی شیروانی مدرسه بود، در فضای مجازی دست‌به‌دست شد. او فاتح تمام قله‌های ایران، نخستین زن وزنه‌بردار کشور و تنها زن غارنورد استان گیلان است. آرزو زمینی معلم مدرسه صائب کوشال در روستای کوشال شهرستان لاهیجان استان گیلان است.

کد مطلب: ۹۵۲۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
معلم غارنورد لاهیجانی که عکس او روی شیروانی سروصدا به پا کرد:  مدرسه برای پاک‌سازی سقف پول نداشت خودم  انجام دادم

می‌گوید از وقتی عکسش در فضای مجازی منتشر شد، از گوشه‌وکنار ایران و حتی از آمریکا، آلمان و اسپانیا هم پیام تبریک داشته است و همه او را به‌عنوان خانم معلمی که خود را حتی نسبت به فضای فیزیکی تحصیل دانش‌آموزانش متعهد می‌داند و از مهارت‌های فنی‌اش برای بهسازی فضای مدرسه مایه می‌گذارد، تحسین و تشویق کرده‌اند.

او وقتی با دیدن وضع نابسامان شیروانی مدرسه، برای پاکسازی آن داوطلب شد، فکرش را هم نمی‌کرد کارش برای رفاه و امنیت دانش‌آموزان تا این حد در فضای مجازی بازتاب داشته ‌باشد. این معلم که در پایه پنجم و ششم تدریس می‌کند، درباره انگیزه‌اش از پاکسازی شیروانی مدرسه به پانا گفت: «من غارنوردم و اینکه کار در ارتفاع و کارهای فنی انجام می‌دهم، از سوی دیگر، سقف شیروانی مدرسه 16 سانت گل و لای گرفته بود و مدرسه بودجه‌ای برای رفع آن نداشت؛ بنابراین تصمیم گرفتم دست به این کار بزنم.»

او ادامه داد: «وقتی موضوع را با مدیر مدرسه مطرح کردم او هم از این کار استقبال کرد و با رعایت نکات ایمنی و در اختیار داشتن ابزار کارم، از شیروانی مدرسه بالا رفتم و سقف مدرسه را تمیز کردم.»

زمینی افزود: «این کار را انجام دادم چون خواستم کمکی به مدرسه کنم، مدرسه بودجه و توان لازم برای رفع گل و لای را نداشت. در ذهنم هم این مساله خطور نمی‌کرد که با انجام این کار عکسم در فضای مجازی پخش شود اما بازخوردهای خوبی از سراسر دنیا و از دوستانم از کشورهای مختلف مانند آلمان، اسپانیا، امریکا و ... گرفتم که هریک جداگانه برایم پیام تبریک فرستادند.»

این معلم درباره بازخورد کارش در مدرسه از انجام این کار گفت: «مدیر مدرسه از دیدن این کارم که کمکی به مدرسه‌اش شد بسیار ذوق کرد دانش‌آموزانم نیز در زنگ ورزش بودند و از حیاط مدرسه مرا می‌دیدند، حتی به من می‌گفتند "خانم معلم، یک فرود هم می‌کنید ما ببینیم؟"، که بعد از تمام شدن کار از سقف شیروانی فرود آمدم و مرا کلی هم تشویق کردند.»

او معلمی را نه یک شغل بلکه یک عشق خواند و گفت: «من وقتی با بچه‌ها کار می‌کنم عشق می‌کنم و چه خوب است کاری را که بلد هستم با سادگی انجام دهم. من می‌توانم در کنار علم، توانایی خود را در اختیار بچه‌ها قرار دهم زیرا قرار نیست وقتی موضوعی را بلد هستم برای خود نگه دارم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار