در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

مینا هاشمی: امروز اینستاگرام سبک زندگی کودکان و نوجوانان را مدیریت می‌کند

علت قدرتمندی فضای مجازی دور شدن تلویزیون از وظیفه خود در سال‌های اخیر است

تهران (پانا) - مینا هاشمی، مجری برنامه‌های کودک تلویزیون، معتقد است ضعف عملکرد تلویزیون طی سال‌های اخیر باعث شده است فضای مجازی بتواند قدرتمند عمل کند و عمیقا تاثیرگذار باشد.

کد مطلب: ۹۵۱۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
مینا هاشمی: امروز اینستاگرام سبک زندگی کودکان و نوجوانان را مدیریت می‌کند

مینا هاشمی که امسال در قالب انجمن تخصصی کودک و رسانه در سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان شرکت داشت در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره این انجمن و اهدافی که پیگیری می‌کند، گفت: «ما متخصصان بخش‌های مختلف حوزه کودک و نوجوان را زیر یک سقف جمع کردیم تا از حقوق کودکان سرزمین‌مان در حوزه رسانه صیانت کنیم. این انجمن می‌خواهد رسانه‌های این حوزه را استانداردسازی کند.»

وی با انتقاد از محتوای برنامه‌های حوزه کودک خصوصا برنامه‌های تلویزیونی گفت: «هدف ما ارتقای کیفی تولیدات و تدوین نظام‌نامه‌ تولید و ارزش‌یابی مخاطبان است.‌»

این مجری تلویزیون با دعوت از همه فعالان حوزه کودک برای پیوستن به انجمن تخصصی کودک و رسانه خاطرنشان کرد: «همه کسانی که حداقل سه سال در حوزه کودک و نوجوان فعالیت کرده باشند می‌توانند به ما بپیوندند. باید دست به دست هم دهیم تا دنیای کودکان را شاد کنیم و رسانه‌های فاخری داشته باشیم.»

هاشمی درباره حضور در جشنواره فیلم کودک و نوجوان و نتیجه حاصل از آن برای انجمن گفت: «آقای تابش، دبیر جشنواره، عضو انجمن شدند و به ما قول همکاری دادند که اتفاق خوبی برای ما بود. من همچنین در ورکشاپی شرکت کردم که مُدرس آن از بازاریابان جشنواره فیلم کن بود و ایشان عقیده داشتند که این روزها سینمای انیمیشن بیشترین فروش را در دنیا دارد. با توجه به این موضوع و با توجه به اینکه ما امکانات خوبی به لحاظ فنی و منابع تولید محتوا در ایران داریم می‌توانیم برای گسترش صنعت انیمیشن برنامه‌ریزی کنیم و میوه‌های آن را در آینده استفاده کنیم.»

این فعال حوزه کودک با اشاره به حضور این انجمن در بخش جلوه‌گاه امید جشنواره سی و دوم فیلم کودک و نوجوان گفت: «داوران تعیین‌شده از طرف انجمن، فیلم‌های حاضر درجشنواره را بازبینی و داوری می‌کنند تا به فیلم‌های منتخب جوایزی اهدا کنیم.»

مجری مسابقه ماه و مهر تلویزیون درباره تاثیرگذاری رسانه‌ها در سبک زندگی خانواده‌ها در دنیای امروز گفت: «تلویزیون گرچه جزو لاینفک زندگی امروز خانواده‌هاست، به تدریج نقش قوی و مهم خود را به وسیله دیگری به نام گوشی تلفن واگذار کرده است. امروز همه اتفاق‌ها در همین گوشی‌ها رخ می‌دهد و فضای مجازی به ویژه اینستاگرام سبک زندگی نه تنها کودکان و نوجوانان بلکه زندگی خانواده‌ها را هم مدیریت می‌کند. اگر استفاده از این وسیله هدفمند باشد می‌تواند نقش مثبتی در تربیت کودکان و زندگی خانوادگی ایفا کند؛ اما گاه بچه‌ها به سمت و سویی می‌روند که درست نیست و اینجاست که نقش خانواده و مدرسه به عنوان دو نهاد اصلی تربیت کودک و نوجوان مهم است و ما نیز در کنار نهاد خانه و مدرسه سعی داریم تا با اثرگذاری بر رسانه‌های فعال روز در این راه نقش ایفا کنیم.»

وی تاکید کرد: «متاسفانه تلویزیون در سال‌های اخیر خیلی کمرنگ عمل کرده و از وظیفه خودش دور شده و همین باعث شده فضای مجازی بتواند قدرتمند عمل کند و عمیقا تاثیرگذار باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار