درحاشیه نشست هیأت دولت

ربیعی: ایران منتظر اروپا و اروپا به دنبال جلب موافقت آمریکاست

اختلافات ایران و اروپا از ۱۹ مورد به ۳ مورد رسیده است

تهران (پانا) - سخنگوی هیات دولت اعلام کرد که جمهوری اسلامی در صورت عمل اروپا به تعهدات خود و جلب موافقت واشنگتن، گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای را اجرایی نخواهد کرد.

کد مطلب: ۹۵۱۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ربیعی: ایران منتظر اروپا و اروپا به دنبال جلب موافقت آمریکاست

علی ربیعی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «بحث گام سوم امروز در دولت مطرح شد»، اظهار کرد: «فرانسه نمایندگی اروپا را به عهده گرفته و وزیر اقتصاد آن‌ها نیز در همین باره به آمریکا سفر کرده است تا موافقت آنان را جلب کند. اگر توافق شد و آن‌ها اعلام کردند، ما نیز به تعهد خود عمل می‌کنیم و گام سوم را برنخواهیم داشت اما چشم‌اندزای نداریم که تا روز جمعه اروپا بتواند موافقت آنان را بگیرد. اگر اروپا توافق را نگیرد ما گام سوم را در روز مقرر اجرایی می‌کنیم.»

او افزود: «به هر حال این سیاست اروپا این است که می‌خواهد هماهنگی لازم را به آمریکا انجام دهد ولی ما دخالتی در آن نداریم. ما منتظر اروپا هستیم. البته وعده خرید نفت محقق شده است و اکنون رفته‌اند تا مجوزش را بگیرند.»

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که آیا خط اعتباری محدودیتی برای خرید ایران ایجاد می‌کند یا خیر؟ گفت: «حساب یا خط اعتباری تفاوتی ندارد، ما باید بتوانیم خرید خود را انجام دهیم و هر کالایی را هم که می‌خواهیم و مورد نیازمان است، تهیه کنیم. این پول باید در اختیار ما قرار گیرد تا با آن خرید کنیم. در همین زمینه رایزنی‌هایی صورت گرفته و دیدگاه‌های ما و اروپا به هم نزدیک‌تر شده است و از 19 مورد اختلاف به 3 مورد رسیده است.»

سخنگوی دولت همچنین در پایان درباره مصوبات امروز هیات دولت درباره کشاورزی نیز بیان کرد:‌ «مصوبه‌ای داشتیم تا 400 میلیارد تومان برای خرید نهاده‌های کشاورزی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار