در گفت و گو با پانا؛

معاون پرورشی و فرهنگی سیستان و بلوچستان: از مهمترین برنامه های معاونت پرورشی در سال تحصیلی آینده حفظ جزء 30 قرآن کریم است

کیخا: برای تبیین و تشریح بیانیه گام دوم انقلاب از ابتدای مهر ماه برنامه های ارزنده ای در سطح مدارس استان اجرا خواهد شد.

زاهدان (پانا) –معاون پرورشی و فرهنگی سیستان و بلوچستان اعلام کرد از مهمترین برنامه های این معاونت در سال تحصیلی 99-98 حفظ جزء 30 قرآن کریم است و علاوه بر آن به دنبال گسترش مراکز دارالقرآن نیز هستیم زیرا در سال تحصیلی گذشته این استان با ایجاد 9 مرکز دارالقرآن نتایج ارزنده ای در حوزه پرورشی داشته است.

کد مطلب: ۹۵۱۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی سیستان و بلوچستان: از مهمترین برنامه های معاونت پرورشی در سال تحصیلی آینده حفظ جزء 30 قرآن کریم است

محمد کیخا به پانا گفت: حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم از برنامه‌های اصلی معاونت پرورشی در سال تحصیلی ۹۸ است زیرا در سال تحصیلی گذشته سهمیه کشوری این استان ۵۰ هزار نفر بوده است در حالی که ۷۵ هزار دانش آموز این استان در سامانه ثبت نام و جزء ۳۰ قرآن کریم را حفظ نموده اند.

او ادامه داد: از ابتدای سال جاری طرح‌های(مصباح الهدی"امام شناسی" و سبک زندگی اسلامی)، طرح (عطر انتظار) با همکاری بنیاد مهدویت در سطح مدارس استان اجرایی خواهد شد .

معاون پرورشی و فرهنگی استان عنوان داشت: از دیگر برنامه های مفید و کاربردی این حوزه با توجه به هجمه های فرهنگی و.. دشمنان ایران اسلامی، اجرای برنامه های گفتمان های دینی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی است زیرا دانش آموزان از این طریق می توانند پاسخ صحیح سوالات دینی سیاسی و اجتماعی خود را بیابند .

او افزود: جذب و ساماندهی ائمه جماعت مدارس، جشن شکوفه ها برای دختران پایه سوم ابتدایی و پسران پایه هفتم، اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور، برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی از دیگر برنامه‌های مهم این معاونت است.

کیخا با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده به دنبال آن هستیم تا پویایی کانونهای فرهنگی و تربیتی خود را گسترش دهیم بیان کرد: تشکل های دانش آموزی من‌جمله سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی، بسیج دانش آموزی در سال تحصیلی با اجرای برنامه های جذاب و مفید فرهنگی تربیتی همواره نقش به سزایی در پرورش روحیه اخلاقی، اعتقادی، علمی و.. دانش آموزان ایفا می کنند.

او یاد آور شد: تجهیز و تکمیل کتابخانه‌های مدارس استان برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی اسلامی و سایر برنامه های فرهنگی تربیتی بخش اندکی از فعالیت های همکارانمان در این حوزه است.

برای تبیین و تشریح بیانیه گام دوم انقلاب از ابتدای مهر ماه برنامه های ارزنده ای در سطح مدارس استان اجرا خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان گفت: در بحث بیانیه گام دوم انقلاب و تبیین و تشریح آن برای دانش آموزان به ویژه نسل جوان کار گروهی در اداره کل آموزش و پرورش استان از بهمن ماه سال گذشته تشکیل شده است که از ابتدای سال جاری طرح‌ها و برنامه‌های این حوزه با چاپ دفترچه ویژه برای دانش آموزان و فرهنگیان استان تهیه و توزیع گردیده است.

او ادامه داد: علاوه بر آن به صورت گسترده تر و منظم تر از ابتدایی مهرماه در این زمینه برنامه‌های خوب و مفیدی خواهیم داشت.

کیخا با بیان اینکه ۱۲ طرح در بحث آسیب های اجتماعی در سطح استان در سال تحصیلی آینده اجرایی خواهد شد ابراز داشت: در واقع همجواری این استان با دو کشور بحران خیز افغانستان و پاکستان و نفوذ دیگر آسیب‌های اجتماعی سبب شده است تا ما هسته هایی ایجاد کنیم تا دانش‌آموزان با مراجعه به آنها برای برون رفت از هرگونه آسیبی کمک دریافت کنند .

او با اشاره به اینکه در زمینه‌ آسیب های اجتماعی کارگاه های فراوانی در طول سال ویژه فرهنگیان با هدف انتقال این آموزه ها به دانش‌آموزان برگزار شده است افزود: این استان از سال ۷۶ به طور جدی تر و گسترده تر در بحث آسیب های اجتماعی ورود پیدا کرده است که ایجاد اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مجموعه‌ی آموزش و پرورش گواه این امر مهم است.

معاون پرورشی و فرهنگی استان با بیان اینکه در شش ماه گذشته طرح پایگاه های اوقات فراغت با ۱۶۲ پایگاه در سطح استان توانسته تابستانی همراه با آموزش و سرگرمی برای دانش آموزان استان رقم بزند گفت: خوشبختانه همکاران ما با اجرای طرح هایی همچون طرح هجرت با هدف مسئولیت پذیری دانش آموزان و زیباسازی مدارس با همکاری سپاه پاسداران و سایر دستگاه ها در ۳۲ شهرستان و مناطق استان، اعزام دانش آموزان به اردوهای کشوری که شامل اردوی ۲۳۳ نفره بنیاد علوی، زیارت اولی ها و اردوی دانش آموزان مناطق محروم و.. با تلاش بی بدیل در امر پرورش فرزندان این مرز و بوم تلاش بی وقفه نموده اند.

او ادامه داد: اجرای کارگاه های توانمند سازی مربیان و معاونین پرورشی، اعزام دانش آموزان برتر دختر و پسر استان در رشته های قرآنی و فرهنگی هنری به مسابقات کشوری و کسب افتخارات متعدد، اعزام دو تیم ۲۱ نفره دختر و پسر از دانش آموزان استان به همراه مربیان به استان های تهران و خراسان با عنوان شرکت در اردوی ملی سازمان دانش آموزی و کسب افتخارات ارزنده دیگر در سطح کشور از دیگر برنامه‌های اجرا شده در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری بوده است.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار