انجمن های علمی گامی برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در همایش کشوری انجمن های علمی جغرافیا که به میزبانی اردبیل در سالن جلسه خانه معلم اردبیل برگزار شد، با اشاره به اینکه بر اساس سند تحول بنیادین ارتقا کیفیت آموزشی و پرورشی جزو اولویت های آموزش و پرورش است، گفت: انجمن های علمی نیز گامی برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی می باشد.

کد مطلب: ۹۵۰۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
انجمن های علمی گامی برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی

احمد ناصری در این همایش که با عنوان چالش ها، فرصت ها و راهکارها توسعه حریم راه ها با تاکید بر توسعه پایدار برگزار شد، با تاکید بر حمایت آموزش و پرورش استان از فعالیت انجمن های علمی اظهار داشت: طراحی و اجرای برنامه های آموزشی در قالب گردهمایی ها با هدف ارتقا سطح مهارتی و حرفه ای معلمان از جمله وظایف انجمن های علمی است که می تواند برای رسیدن به اهداف ترسیم شده انجام شود.

اوبا بیان اینکه بررسی و تحلیل محتوا بویژه محتوای کتب درسی توسط انجمن های علمی منجر به بهبود روند تدریس خواهد شد، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک زمینه ای برای انتشار نشریه علمی، آموزشی و تخصصی انجمن های علمی فراهم شود تا بدینوسیله آخرین یافته های علمی بدست معلمان برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین در بخش دیگری از سخنانش با عنوان اینکه مدرسه رکن اصلی تعلیم و تربیت می باشد، گفت: در چشم انداز 1404 مدرسه در اولویت قرار دارد و باید از تمامی ظرفیت ها برای ارتقا مدارس استفاده کرد.

ناصری در ادامه تعامل و همکاری نزدیک انجمن های علمی با سرگروه های درسی و مراکز علمی خواستار شد و اظهار داشت: طراحی وب سایت، تولید محتوای الکترونیکی، برگزاری نمایشگاه های تخصصی و ... از جمله موضوعاتی است که باید در انجمن های علمی پیگری شود.

رییس اتحادیه انجمن های علمی و آموزشی کشور نیز در این همایش با اشاره به روند شکل گیری احادیه مذکور گفت: در سال 97 با اطلاع رسانی در سامانه ltms با نظارت نماینده وزارتی انتخابات این اتحادیه انجام و با رویکرد جدید به ثبت شرکتی رسیده است.

محمد علی میرزایی همچنین از برگزاری همایش کشوری با موضوع آموزش جغرافیا با رویکرد آب در کتاب های درسی در دی ماه سال جاری و در تهران خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار