نماینده بافت در مجلس: صندوق نوآوری و شکوفایی باید قادر به پوشش تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان باشد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از دولت و مجلس خواست صندوق نوآوری و شکوفایی را به قدری تقویت و منابع مالی آن را تجهیز کند تا بتواند به تمامی شرکت‌های دانش بنیان فعال در اکوسیستم فناوری و نوآوری تسهیلات و خدمات ارائه کند.

کد مطلب: ۹۵۰۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
نماینده بافت در مجلس: صندوق نوآوری و شکوفایی باید قادر به پوشش تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان باشد

علی بختیاری، نماینده بافت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا در خصوص اهمیت فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: بسیاری از مجموعه‌های تولیدی که فعالیت دانش بنیان دارند در سال‌های اخیر برای ادامه فعالیت‌های خود با مشکلات مختلفی مواجه بوده‌اند و درگیری‌های زیادی داشته‌اند. حتی برخی از آنان توانایی گرفتن وام از سیستم بانکی را نداشتند. همین جا مشخص می‌شود که یک صندوق تخصصی که وظیفه حمایت و پشتیبانی از مشاغل را دارد می‌تواند کمک شایان توجهی به شرکت‌هایی که نیاز به منابع مالی دارند، ارائه کند.

وی در ادامه با ارائه پیشنهادی به دولت و مجلس گفت: پیشنهاد می‌کنم صندوق نوآوری و شکوفایی به حدی تقویت شود که بتواند قدرت پاسخگویی به کل نیازهای مجموعه‌های دانش بنیان در سطح کشور را داشته باشد و این شرکت‌ها هم در نهایت زمینه فعالیت خود را در کل کشور بگسترانند و حتی کمک‌های علمی و تخصصی به شرکت‌های مشابه در شهرهای کوچک‌تر را در دستور کار خود قرار دهند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین به نقش و جایگاه شرکت‌های دانش بنیان برای عبور از شرایط اقتصادی فعلی و کمک به بهبود وضعیت معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: به طور قطع یکی از راه‌های عبور از بحران، استفاده از توانایی شرکت‌های دانش بنیان است به شرط اینکه این شرکت‌ها در کل کشور به صورت اصولی سازماندهی شوند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای فناورانه بخش تولید باشند.

بختیاری ادامه داد: آمارها از پیشرفت بسیار خوب شرکت‌های دانش بنیان حکایت دارد اما در بعضی از استان‌ها و شهرستان‌ها این شرکت‌ها نقش جدی ندارند و متاسفانه باید قبول کرد عمده فعالیت آنها در شهرهای بزرگ است لذا باید توجه بیشتری به شهرهایی داشت که قدرت تولیدی دارند اما با بضاعت کمتری مواجه هستند.

وی در ادامه حوزه‌های کشاورزی، دامپروری و مشاغل سنتی را از جمله حوزه‌های با پتانسیل و ظرفیت بالا برشمرد و گفت: این حوزه‌ها اگرچه امروز و به مرور زمان کم‌رنگ یا منسوخ شده‌اند، اما دارای پتانسیل‌های خوبی هستند که می‌تواند مورد توجه شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد.

نماینده بافت در مجلس تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان باید به دنبال موارد مذکور باشند و از طریق تخصص و مطالعات علمی خود، این صنایع را بازسازی کنند که اگر این اتفاق به صورت سراسری در کل کشور پیاده شود می‌تواند تمامی استان‌ها را شامل امتیازات خود کند، در غیر این صورت محاسن و ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان فقط برای تعدادی از شهرها و استان‌ها عملیاتی خواهد شد.

بختیاری در پایان درباره میزان پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های اخیر، گفت: این پیشرفت در سال‌های اخیر چشمگیر بوده است اما همانطور که اشاره کردم آن‌ها تمرکز بیشتری بر مراکز استان‌ها دارند اما اگر دامنه فعالیتشان شامل شهرهای کوچک‌تر تولیدی نیز شود، نتایج بهتری خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار