تعداد سارقان بالای ۴۰ سال در قزوین ۲۸۴ درصد افزایش یافته‌ است

تهران (پانا) - به‌گفته معاون هماهنگ کننده فرماندهی نیروی انتظامی قزوین بر اساس آمار پنج ماهه نخست سال‌جاری تعداد سارقان بالای ۴۰ سال در استان ۲۸۴ درصد رشد داشته که آمار نگران‌کننده‌ای است.

کد مطلب: ۹۴۹۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
تعداد سارقان بالای ۴۰ سال در قزوین ۲۸۴ درصد افزایش یافته‌ است

به‌گزارش ایرنا، سرهنگ سیدمجتبی اشرفی روز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با جرایم خاص که با دستور کار سرقت برگزار شد، افزود: این موضوع یک هشدار جدی است که می‌تواند به‌خاطر مشکلات اقتصادی و تعطیلی واحدهای تولیدی به‌وقوع پیوسته باشد و باید تدابیر لازم جهت کنترل این مساله اندیشیده شود.

او اضافه کرد: رشد آمار سرقت در استان طی فروردین ماه سال‌جاری ۵۹ درصد بود که به‌تدریج در اردیبهشت ماه به ۳۷ درصد، خردادماه به ۳۲ درصد، تیرماه به ۲۱ درصد و در مردادماه به هشت درصد رسید.

سرهنگ اشرفی ادامه داد: در کل کشور نیز آمار سرقت‌ها ۳۵ درصد افزایش داشته که نشان دهنده افزایش نسبی سرقت در تمام استان‌ها است و قزوین در این زمینه بین استان‌های هم رده خود وضعیت بهتری دارد.

او گفت: موضوع بیشتر سرقت‌ها نیز طی این مدت به‌ترتیب پلاک خودرو، محموله و وسایل و قطعات خودرو بوده که نشان می‌دهد بالاترین سرقت‌ها مربوط به وسایل خرد است.

سرهنگ اشرفی با اشاره به افزایش پنج درصدی سرقت از مغازه‌ها خاطر نشان کرد: سرقت منزل نیز در این مدت با ۲۴۰ واحد مسکونی ۱۴ درصد کاهش داشته است.

او اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری سرقت‌هایی مانند جیب‌بری کاهش ۱۰۰ درصدی و قاپ‌زنی ۱۹ درصد کاهش داشته است.

این مسئول درخصوص آمار دستگیرشدگان سرقت نیز یادآور شد: در پنج ماهه سال جاری ۲ هزار و ۵۱۲ نفر در این زمینه دستگیر شده اند که رشد ۳۷ درصدی را نسبت بهمدت مشابه قبل داشته است.

او گفت: در طرح یورش به سارقان نیز قزوین بعد از تهران بزرگ که ۱۲۴ دستگیری داشت با دستگیر کردن ۱۲۱ نفر رتبه دوم کشور را به‌دست آورد.

اشرفی اظهار کرد: سرقت احشام نیز طی این مدت ۳۵ درصد رشد داشته که البته تنها محدود به دام نیست و طیور را نیز در بر می‌گیرد.

او ادامه داد: جمع کل آمار وقوع سرقت به عنف نیز در سال‌جاری با ۲۶ مورد، ۱۳۶ درصد رشد داشته که با دستگیر کردن ۲۹ سارق، رشد ۲۶۲ درصدی را در این زمینه نشان می‌دهد.

سرهنگ اشرفی با تاکید بر اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از سرقت توسط همه متولیان و دستگاه‌های مربوط گفت: گاهی به‌طور مثال به‌خاطر وضعیت نامناسب روشنایی پارک‌ها نمی‌توان در اقدام پیشگیرانه موفق عمل کرد بنابراین لازم است همه دستگاه‌ها در این‌خصوص پای کار باشند.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی قزوین افزود: امیدواریم خروجی چنین جلساتی به اتخاذ راهکارهای لازم جهت پیشگیری از وقوع جرایمی مانند سرقت باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار