از سوی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی صورت گرفت؛

تشریح دستاوردهای کاروان اعزامی این استان به رقابت های ورزشی دانش آموزان کشور

اراک- (پانا): معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی دستاوردهای کاروان اعزامی این استان به رقابت های ورزشی دانش آموزان کشور را تشریح کرد.

کد مطلب: ۹۴۹۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
تشریح دستاوردهای کاروان اعزامی این استان به رقابت های ورزشی دانش آموزان کشور

«مهدی دمنه» در این خصوص گفت: امسال 22 تیم دانش آموزی استان مرکزی در قالب مدرسه قهرمان و کانون قهرمان در دو بخش دختران و پسران دانش آموز به رقابت های ورزشی دانش آموزان سراسر کشور اعزام شد.

وی افزود: سی و ششمین دوره رقابت های ورزشی دانش آموزان پسر و سی امین دوره رقابت های ورزشی دخترکشور، اول لغایت پایان مردادماه به میزبانی استان های گیلان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، اصفهان و سمنان در 2 دوره متوسطه اول و دوم برگزار شد.

دمنه یادآور شد: در مجموع رقابت های ورزشی دانش آموزان استان مرکزی، 765 دانش آموز پسر و 869 دانش آموز دختر در مرحله استانی در رشته های مختلف ورزشی اعم از والیبال، تنیس روی میز، ژیمناستیک، دوو میدانی، شنا، بدمینتون، شطرنج، هندبال، فوتسال، کبدی و بسکتبال 3 نفره با یکدیگر به رقابت پرداختند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به نتایج کاروان اعزامی استان مرکزی به این رقابت ها گفت: تیم دانش آموزی دبیرستان دوره اول شاهد المهدی شهرستان خمین، که بعنوان نماینده استان مرکزی در سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی دانش آموزان پسر کشور در رشته تنیس روی میز شرکت نموده بود، به عنوان نایب قهرمانی کشور در دوره متوسطه اول دست یافت.

وی یادآور شد: در بخش انفرادی این دوره از رقابت های تنیس روی میز دانش آموزان پسر کشور در دوره متوسطه اول نیز، محمد جواد سهرابی عضو تیم اعزامی استان مرکزی پس از ورزشکارانی از استان های آذربایجان غربی و تهران، نشان‌ برنز را از آن خود کرد.

دمنه اظهار داشت: کاروان اعزامی دانش آموزان دختر استان مرکزی نیز در رقابت های دو ومیدانی که به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد در ماده ریله سوئیسی به مقام دوم کشور در دوره اول متوسطه دست یافت.

وی افزود: ملینا نادری، زهرا امیر آبادی، فاطمه حسین خانی و سوگند میرزایی اعضای تیم دو و میدانی استان مرکزی بودند که با هدایت زهرا بیات و به سرپرستی محبوبه یحیایی موفق به کسب این مقام شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش تصریح کرد: در این مسابقات فاطمه حسینخانی در ماده دوی 1500 متر و سوگند میرزایی در ماده دوی 400 متر با کسب عنوان قهرمانی، با اقتدار به گردن آویز طلا دست یافتند.

وی افزود: در رقابت های ژیمناستیک دانش آموزان پسر کشور نیز، در دوره متوسطه اول، محمد سالار علیخانی عضو تیم اعزامی استان مرکزی با کسب مقام سوم، مدال برنز این رقابت ها را از آن خود کرد.

دمنه اظهار داشت: « محمد مهدی خسروی» نماینده اعزامی استان مرکزی به مسابقات شطرنج دانش آموزان پسر کشور نیز موفق شد در این رقابت ها که در اردوگاه شهید چمران رامسر برگزار شد، به عنوان نایب قهرمانی کشور دست یابد و با کسب مدال نقره مسابقات شطرنج دانش آموزان پسر دوره متوسطه اول بر سکوی دوم مسابقات بایستد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، در خاتمه ضمن تقدیر از زحمات مدیران مدارس و معلمین تربیت بدنی مربیان و سرپرستان و مسئولین انجمن های ورزشی استان در راستای آماده سازی تیم های ورزشی اعزامی به رقابت های ورزشی دانش آموزان کشور خاطر نشان کرد: موفقیت اعضای کاروان اعزامی استان مرکزی مرهون تلاش و ممارست معلمین تربیت بدنی است که به عنوان اولین مربیان ورزشی دانش آموزان با تمام توان خود ضمن تلاش در جهت ارتقا کیفی درس تربیت بدنی با شناسایی استعدادهای ورزشی دانش آموزان، در جهت شکوفایی این استعدادها در قالب آماده سازی تیم های ورزشی دانش آموزی گام بر می دارند.

دمنه با اشاره به نقش مهم ورزش دانش آموزی در تقویت ورزش قهرمانی تأکید کرد: بدون شک ورزشکاران مدال آور در عرصه های ملی و بین المللی موفقیت های خود را مدیون زحمات معلمان تربیت بدنی در دوره تحصیل هستند.

وی توسعه ورزش دانش آموزی را اساس ورزش قهرمانی دانست و افزود: تشویق و ترغیب دانش آموزان به فعالیت های ورزشی ضامن سلامت جامعه خواهد بود لذا با توسعه زیرساخت های ورزش دانش آموزی و تعامل بیشتر هیأت های ورزشی و باشگاه های فعال در سطح استان با تربیت بدنی مدارس می توانیم ضمن موفقیت در عرصه ورزش قهرمانی، گام بلندی در ساختن جامعه ای سالم و هنجارمند برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار