مددی: سند تحول بنیادین به دنبال جلوگیری از اعمال سلیقه در نظام آموزش‌وپرورش است

تهران (پانا) - مشاور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین‌، مدرسه محوری را رویکرد این سند دانست و تاکید کرد باید آثار اجرایی سند تحول بنیادین در مدرسه مشاهده شود.

کد مطلب: ۹۴۸۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
مددی: سند تحول بنیادین به دنبال جلوگیری از اعمال سلیقه در نظام آموزش‌وپرورش است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، رضا مددی در کارگاه توجیهی سند تحول بنیادین استان گفت: آموزش و پرورش نیازمند یک برنامه بلندمدت است که مبنای حرکت در آموزش و پرورش باشد، این برنامه بلندمدت سند تحول بنیادین است.

مددی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر اجرای سند تحول بنیادین، اشاره کرد و گفت: فلسفه تعلیم و تربیت در کشور باید بومی باشد که بر این اساس سند تحول بنیادین دارای فلسفه بومی و بر مبنای فرهنگ اسلامی و مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

او افزود: وظیفه آموزش و پرورش تربیت عمومی است، سند تحول بنیادین به دنبال تربیت در تمام ساحت‌های ششگانه است.

مشاور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین‌ گفت: مدرسه‌محوری سیاست وزارت آموزش و پرورش است و مطابق سند تحول بنیادین مدرسه عنصر اصلی نظام آموزش و پرورش می‌باشد که عامل پیشرفت و توسعه کشور محسوب می‌شود به طوری‌که معنا و مفهوم همه آموزش و پرورش مدرسه است.

رضا مددی با بیان اینکه سند تحول بنیادین به دنبال جلوگیری از اعمال سلیقه در نظام آموزش و پرورش است، گفت: تعلیم و تربیت حق همه مردم و یک امر حاکمیتی است و وظیفه اصلی آموزش و پرورش تربیت عمومی مردم است.

مددی در اجرای سند تحول بنیادین با انتقاد از دیدگاه تک‌ساحتی آموزش‌محور خانواده‌ها به مدارس افزود: آموزش و پرورش فقط در کنکور خلاصه نمی‌شود بلکه آموزش و پرورش مسئول تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان است.

او گفت: رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدرسه محوری است. میدان عمل سند تحول و محصول نظام آموزش و پرورش در مدرسه است و باید آثار اجرایی سند تحول بنیادین را در مدرسه مشاهده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار